News:

No significant change

Main Menu

Kvällen batalj!

Started by Horizon, February 25, 2005, 22:40:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jotte

Min tanke var "vad i hela friden sysslar karln med? Ska han skalla den??" :D
Den Vulcan-vagnen rusade fram mot stackars Clark som en ilsken tjur.

Quote....var är Jotte?
Gör vapenvård i en buske :D  När man drar iväg totalt 12 mag med en M4 tenderar den bli skitig :p

griffin

Jam nu blev jag sugen. Ikväll är det jag som sparkar igång OFP igen. :D
snappahead

Rivvern_

Jag är med sugen.. Vet dock inte vilken tid jag kommer hem.. Kalas och sån skit..  :D

Shar

QuoteOriginally posted by Jotte


Gör vapenvård i en buske :D

Aha, jodu den tror jag inte på för en sekund! Vad har vi sagt om att tömma tarm&task innan strid? :D

Eventuellt kan även jag medverka ikväll.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Control87th

Fick ett ryck och blev väldigt ambitiös... trots att jag är sur på att ingen annan gör missions till NOSIG packet så gjorde jag ett... med kattens demomission som bas.... när det väl var dags att testa uppdraget så ägnade jag en timme till att försöka få respawn... till sist kopierade jag desciptionfilen från ett annat uppdrag, säkert en massa annat som inte fungerar på grund av det men nu har jag i vilket fall ett nytt uppdrag :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#21
QuoteOriginally posted by Control87th
trots att jag är sur på att ingen annan gör missions till NOSIG packet så gjorde jag ett... med kattens demomission som bas....

WOW!! Då är du den förste som använder det... Kanske snart dags att damma av OFP igen om det börjar komma vettiga uppdrag.... Time will tell...

Kalla mig kräsen men personligen lirar jag inte mission om de inte åtminstone har GL II scriptet (+ helst det andra som finns med i mina mallar, dvs spectator, tracers, TACTevents etc.).

Quotenär det väl var dags att testa uppdraget så ägnade jag en timme till att försöka få respawn

Om tillräckligt intresse finns kan jag ganska enkelt lägga till två mallar med group respawn? Men jag tänker bara göra det om det kommer till användning annars lägger jag hellre tiden på annat...

Kan bara hålla med om att nya uppdrag lyst med sin frånvaro trots att NOSIG-packet plus mallar funnits sedan i höstas. Jag klandrar inte någon enskild och jag har varit lika dålig som de flesta men alla vi tillsammans borde kunna bättre än så här, eller? OFP är fortfarande det bästa som finns i sin genre men det krävs bra uppdrag!

NOSIG Standard Pack 1.10 är fortfarande på G men finner ingen direkt mening att lägga tid på det när nuvarande NOSIG Standard Pack ändå inte används av någon (vad jag vet är det hitintills bara deBug och nu ctrl som gjort ett par uppdrag)....

Om det inte görs uppdrag med nuvarande pack tvivlar jag tyvärr på att trenden kommer att förändras enbart genom att släppa NOSIG Standard Pack 1.10....

Just my 0.20 SEK

/Christer (a.k.a Keycat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

:-/ :) :-/ :D

Respawn löste sig... efter att på Jottes inrådan öppna Descriptionfilen i wordpad istället för i notepad, så syntes alla inställningar som vanligt. Respawn fixades lätt.

Ett värre problem var dock att mitt uppdrag som hade lika många fi som tidigare uppdrag gav mig och Shar/Jotte under 5 FPS. nästa steg är att testa med att endast köra med GL-scriptet (jag vet inte hur jag tar bort resten)

Till det sista roliga, Horizon har visat intresse av att lära sig göra missions :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Hehe, det där är faktiskt ett gammalt intresse som väcktes på nytt efter vår trevliga lilla tur i fredags. Jag har frågat KC förr om hur man gör uppdrag, men då försökte jag mig bara på det genom att läsa på olika siter på nätet. Det funkade ju sådär halvbra och så kom säkert något annat ivägen när jag tröttnade för en sekund.

Det bästa skulle vara om jag kunde få tid på TS med någon som redan kan grunderna i uppdragsskapande. Man lär sig så mycket fortare då...

KC, har du en sekund över någon dag? Vi behöver inte ta allt på en gång (för det har jag ändå inte tid med ;) ).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names