News:

No significant change

Main Menu

Billarm

Started by ft, February 09, 2005, 17:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=72664&postdays=0&postorder=asc&start=0

Hoho, underbar läsning. Blir riktigt kul framåt sidan nio eller så när han får besök... :D

Edit: Sammanfattning i form av skärmdumpar på

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70425

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Jotte

#1
Edit: Fel av mig. Två fel gör inte ett rätt

Control87th

#2
När man skakat av sig den initiala skadeglädjen över att en sketen biltjuv åkt dit (jag har haft ett bilinbrott så min första reaktion är definitivt skadeglädje) så bör man fundera lite mer principiellt,

Vem bestämmer/bör bestämma  vad som är ett lämpligt straff för ett visst brott?
Vem verkställer /bör verkställa straffet?

Det blir snabbt jävligt otrevligt om man börjar acceptera att medborgare avger straff direkt... det blir ungefär lika vidrigt som när alla dessa (oftast vänster) aktivister tar lagen i egna händer under sina aktivteter.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

hörselskador önskar jag kanske inte honom men jag tycker han får skylla sig själv, det hade aldrig hänt om han inte brytit sig in i bilen...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Jo men driv frågan till sin spets... när min fiktive vänsteraktivist blockerar vägen för att denne är emot vägar så låter jag bli att bromsa och kör över idioten... idioten bröt mot lagen, gjorde idioten inte det hadde denne inte blivit påkörd... allt gott?

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

hmm ja :D

skämt åsido larmet var ju inte där för att skada någon utan att göra det outhärdligt att vistas i bilen och därmed göra det omöjligt att köra iväg... hade han däremot monterat något som verkligen var menat att skada i bilen hade det varit skillnad.

Sen är det ju inte kul med hörselskador men det var väl aldrig menat så som jag förstod.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

#6
Edit: Fel av mig. Två fel gör inte ett rätt

Jotte

#7
Edit: Fel av mig. Två fel gör inte ett rätt