News:

No significant change

Main Menu

Landingsställen!

Started by puFFeh, January 19, 2005, 19:39:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

puFFeh

Hejsan hejsan!

Vet inte om det är rätt forum, men I'll give it a shot!
Jag är total newbie på Falcon 4.0 och jag behöver er expertis.

Det är så här att jag har installerat allt i följande ordning:
1. Falcon 4.0
2. patch 1.08
3. SP 4
4. SP 4.1
5. BMS 2.0

Fråga 1: Är det rätt installerat, för oftast ( 70 % av fallen) när jag startar diverse mission, ploppar jag ut i windows och allt stängs ner.
Problem 1: Varför syns inte landningsställen? :p  Planet "sjunker" liksom ner i marken, och de syns inte.
Problem 2: Jag kör 1024x"det andra talet som jag inte vet vad det är", och alla instrument, flight-path markern, radarn, allt, blir SKITsuddigt :-/  Man ser KNAPPt vad det står.

Nån som har en lösning på dessa problem?

Tack på för hand! // puFfeh

Horizon

Problem2: Stäng av FSAA och AF i ditt grafikkorts kontrollpanel, så skall din cockpit se skarp och fin ut. De andra problemen löser någon annan hoppas jag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Har för mig att problmet md att ställen sjunker ner i marken beror på Z-buffring. Det ska visst gå att stänga av det i simulatorn.

Obizzz

ja landningsställen har med Z-buffer att göra ska gå att stänga av under advanced i graphics options (inne i Falcon) tror det står omnämnt i någon readme också eller kanske det bara är så att jag läser för många forum :D

Välkommen förresten!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

bALoO

QuoteHar för mig att problmet md att ställen ...

Inte fixat nytt tangentbord ännu Phlerp?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Phlerp

QuoteOriginally posted by bALoO
Inte fixat nytt tangentbord ännu Phlerp?
Tangentbordet blev friskt efter resan till Halmstad... men det verkar återgå till det gamla irriterande beteendet igen så jag får nog trots allt skaffa nytt.

puFFeh

Tack så mycket för alla svar! Ska prova när jag har tid!

Tack Obizzz! :)

puFFeh

Jag lyckades fixa så att man ser vad står i cockpit, men hjulen återstår. Får kolla det sen.

Jag undrar om det går att starta en internet-server på Falcon, så min polare o jag kan flyga över internet . Han har installerat samma grejer som mig, om det spelar någon roll.
Jag provade en gång, men jag förstod inte hur man skulle göra. :-OO