News:

No significant change

Main Menu

Landingsställen!

Started by puFFeh, January 19, 2005, 19:39:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Det spelar väldigt stor roll, man måste ha mer eller mindre exakt samma inställningar för att det ska fungera. Hur man startar en server kan  jag faktiskt inte svara på rakt av det har jag glömt :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

puFFeh

puFFeh

Det med att stänga av Z-buffering (?) i Advanced Settings fungerar inte. Har provat olika kombinationer med inställningarna, men inget fungerar. Och nu har F4 börjat hoppa ut till windows allt oftare och oftare :-/

Lupson

Hej och välkommen,

med risk för att få argsinta tillrop efter mig kan ett tips vara att installera FreeFalcon3. Inte för att FF3 är "bättre" än SP4 etc. utan för att det är snorenkelt att installera. In med original-F4, kör FF3-installern, sen klart! Ev. skall man patcha 1.08us först, men jag tror den är inbakad i installern.

Ett tips bara...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bax

Det är lite snurrigt innan man får koll på det men övergripande kan sägas:

Efter du och din nät buddy har patchat lika så måste ni oxå se till att config filen överensstämmer och att ni har valt vettiga alternativ tex IVC för com och ta bort "trees" för nätverk. Där finns Config setups på detta och andra forum - välj nått du tycker är bra och kopiera till din polare så ni får exakt lika. Vissa inställningar i Falcon setup måste oxå vara aktiverade tex realistisk avionik och vissa värden för player bubble och object density.

Nästa version av SP och BMS kommer aom jag tolkat oxå vara EN installer.

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Mr_Pyro

QuoteOriginally posted by Lupson

Hej och välkommen,

med risk för att få argsinta tillrop efter mig kan ett tips vara att installera FreeFalcon3. Inte för att FF3 är "bättre" än SP4 etc. utan för att det är snorenkelt att installera. In med original-F4, kör FF3-installern, sen klart! Ev. skall man patcha 1.08us först, men jag tror den är inbakad i installern.

Ett tips bara...

1.08 är inbakat!

/Mr_Pyro

puFFeh

Provade Lupsons tips, men det fungerade inte alls. Nu kan jag inte ens joina ett mission o flyga. När man trycker på "Fly" hoppar den i ut i windows. Har kanske provat 10 gånger, det stängdes också ner 10 gånger X-(

Aa, just det ja. Jag undrar också hur/om man kan göra egna missions? Isf hur? :)