NOSIG Standard Pack 1.10 på G!

Started by KeyCat, January 18, 2005, 10:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#24
QuoteOriginally posted by Dubble0zero
Angående teorier om varför det inte spelas så många simulatorer så tror jag att det är enkelheten i de andra spelen som saknas, F4 är ju rätt krångligt/tar tid att få igång så att alla är med, IL2 är inte så krångligt, men det tar fortfarande rätt mycket tid, OFP är inte heller så krångligt, men eftersom att det saknas JIP så måste man sammordna mycket mer när man startar, det gör att det blir lite väntan innan man kan dra igång eftersom att det brukar vara nån som måste fixa nått...

Om man jämför det med BF2 där alla kan hoppa in som de vill och spela så är det inte så konstigt att folk lättare sätter sig och bara pangar lite...

Japp, ganska precis vad jag tror är den stora anledningen till varför man hellre/lättare lirar tex BF2. När man kommer hem trött och sliten efter en full dags aktiviteter vill man för det första ha roligt, inte sitta och vänta/mecka/förbereda/synkronisera en massa saker för att kunna lira 1-2 timmar innan det är dags för sängen.

Den andra skillnaden mellan tex OFP och BF2 är att för att OFP skall vara roligt krävs det bra uppdrag och eftersom få har tid/ork/intresse att göra dem är det ytterligare ett skäl till varför BF2 "vinner" över OFP som on-line spel, även om det senare är mångdubbelt bättre på många sätt. I BF2 behövs inga uppdrag utan "uppdraget skapas" under tiden man spelar.

QuoteVi får hoppas att ArmA blir lika enkelt som BF2 att köra igång, men med OFP spelstilen...

Hoppas kan man alltid men jag tvivlar.... JIP kommer att vara ett steg i rätt riktning men det kommer fortfarande att krävas bra uppdrag för att det skall vara skoj att spela och vi vet ju att de är ganska lätträknade idag trots att vi har NOSIG pack och även mallar för att så snabbt enkelt som möjligt kunna göra uppdrag :-/

Jag tror att ovanstående är en av anledningarna till varför BIS planerar att införa en dynamisk kampanj typ F4 i OFP 2. Då skapas uppdragen av spelet själva och under förutsättning att detta funkar bra så skulle det + JIP göra det lika lätt att joina en OFP 2 server och lira någon timme som att hoppa in och panga i tex BF 2.

Quote
Men de gånger som man känner att man vill spela så har det inte funnits nån på TS, och ingen har svarat på forumet...

Som sagts många gånger förr så är vi för få aktiva i NOSIG för att kunna hålla igång lirandet (gäller inte bara OFP).

Men som vanligt kan jag ju ha helt fel! :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Kör gärna lite OFP ikväll utan mods/shit! har visserligen ECP om det nu har nån betydelse.. Finns på TS.

Horizon

QuoteOriginally posted by KeyCat
Som sagts många gånger förr så är vi för få aktiva i NOSIG för att kunna hålla igång lirandet (gäller inte bara OFP).

Men som vanligt kan jag ju ha helt fel! :p

/Christer (a.k.a KeyCat)


Nej, du har inte fel. Precis så är det. Men jag är lika glad för det. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

QuoteOriginally posted by RedRiver


            Kör gärna lite OFP ikväll utan mods/shit! har visserligen ECP om det nu har nån betydelse.. Finns på TS.

Inte för att jag hade tid ikväll.... men utan mods??? inte för mig! Lessnade snabbt på ett skott en träff från AI på 600m med k-pist.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#28
Håller med, utan mods har OFP för många saker som irriterar, bland annat det du nämner ctrl och vi har ju NOSIG Standard Pack som har high dispersion ammo för AI vilket hjälper mycket!

Det andra (kanske viktigaste) kriteriet som gäller för min del om jag skall joina är om det finns något bra uppdrag att lira! Existerar inte det passar jag till förmån för något annat.

Kanske någon kallar mig "kräsen" men efter att ha ägnat åtskillig tid i OFP med bla GL II och vet de begränsningar som finns krävs minst GL II i uppdragen för att jag skall vara intresserad (bland annat därför jag gjorde uppdrags mallarna till mig själv och andra) :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Control87th


           
QuoteOriginally posted by RedRiver


            Kör gärna lite OFP ikväll utan mods/shit! har visserligen ECP om det nu har nån betydelse.. Finns på TS.

Inte för att jag hade tid ikväll.... men utan mods??? inte för mig! Lessnade snabbt på ett skott en träff från AI på 600m med k-pist.


Sant.. Men jag hade inget annat än det ikväll.. Orkade inte tanka och ha mig.. Men det är ju skit samma.. Blev ju inget ändå och låter som om det inte kommer bli nåt heller..

henk

Låter ändå som det finns intresse.

Jag är medveten om att det krävs någon som tar initiativ genom att stå redo med uppdrag, addons och ett datum. Har själv börjat snickra ihop lite uppdrag (med grouplink (skulle dock behöva lite hjälp av keycat (static groups vill inte rapportera(paranteser?))))

Under tiden förslår jag att folk skaffar en IRC-klient och ansluter till #nosig på quakenet så att det är enklare att planera och samordna spelkvällar. Det är enkelt att ha på i bakgrunden när man sitter vid datorn och folk kan highlighta en så att man t.ex slipper sitta i TS eller besöka forumet en gång i kvarten för att se ev. svar.
IRC kan alltså komplettera forumet.

Förövrigt kan vi ju snacka om vilka dagar och tider som är lämpligast för spel, lämpligt i respektive tråd där man har ett förslag på spel, uppdrag, tid, annat.

KeyCat

QuoteOriginally posted by henk
Har själv börjat snickra ihop lite uppdrag (med grouplink (skulle dock behöva lite hjälp av keycat (static groups vill inte rapportera(paranteser?))))

Japp, grupper som inte får förflytta sig skall anges inom hakparentes, typ...

[grupp1,grupp2,grupp3]


QuoteUnder tiden förslår jag att folk skaffar en IRC-klient och ansluter till #nosig på quakenet så att det är enklare att planera och samordna spelkvällar.

Har IRC men kan inte påstå att jag använder det vidare mycket, för mig personligen funkar kombinationen forum/ICQ/TS bäst...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<