NOSIG Standard Pack 1.10 på G!

Started by KeyCat, January 18, 2005, 10:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Hehe, IRC igen. Vad är det för fel på ICQ eller att prata med varandra? =) Forumet för grovplanering, ICQ/forum för att hitta tid och sen vanlig röst för detaljer. Med IRC måste man lik förbaskat läsa något och då blir det en sak till att ignorera. :D Därmed inte sagt att jag inte gillar IRC.
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

Jag är inne på samma spår, IRC har jag alldrig använt till någont större grad, messenger/ICQ och TS funkar bra, bara folk vill spela...
...000... =)

Horizon

Håller med de två föregående talarna. IRC har jag inte tid med. Bara ett till program att stänga ner när jag rensar i rutan då och då... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

henk

Hehe okej, då blir shar, granq och jag själva där :P

Var finnes IP för TS-server?

Jotte

Fanns bara en tråd med det i IL-2 online delen om GBG TS2 servern. Har lagt en i varje online del nu för enkelhetens skull.

henk


granQ

#38
henk omöjligt få dessa gamla rävarna att inse att direkt kommunikation har sina fördelar och att ICQ osv begränsar en till endast ha dialoger med 1 person i taget..

Sen förstår dom inte att man via highlights kan göra det effektiverare än tex ICQ osv..

Dvs man kopplar ljud till specila ord, vanligast är sitt nickname så direkt när någon tilltalar dig så kommer spelas ett ljud.. "aha, någon vill mig något.. nu kollar jag irc".. eftersom du inte brytt dig innan..

Går även få så blinkar i vid klockan osv.. fråga mig inte hur dock, sett kompisar som har men aldrig brytt mig själv.


Sen kan man genom regler komma överens om andra highlights tex:

NOSIG LIR

när det skrivs så är det inte en fråga om vi skall lira, utan det får man endast skriva när 2 eller fler spelar, highlighten spelar en ljud bit när du sitter och lirar Lomac i singelplayer, alt taba.. "aha, horizon och redriver skall lira ofp.. men det joinar jag med"..



IRC.. så enkelt, så framgångsrikt, så missförstått...

EDIT: kom på historien om operativ system vore flygbolag.. hoppas ni hört den annars går den typ såhär..

FlyWinMe står vid gaten, passagerarna hoppar in och spänner säkerhetsbältet samtidigt som hela planet exploderar.

Wings of WindowsXP har en lyckad take off med människor som jublar för att sekunden senare sprängas i luften pågrund av ett motorfel.

Windows2000 Airlines erbjuder en stabil men lätt tråkig flygning, säkerheten är enorm men precis innan landing upptäcks att någon under färdens gång hittat en säkerhetslucka och skruvat bort hjulen. Planet gör en nödlandning och 5-10 av passagerana omkommer.

Linux Air (eller irc.. ;) tar in passagerana i ett rymligt och flygplan med mängder med bra möjligheter för att fördriva tiden, säterna är i toppform och går ställa in exakt så man vill ha dom.

Flygningen går alldels utmärkt och flygvärdinnorna är dom sötaste som existierat. Landingen alldels utmärkt, men möts inte av något jubel som hos Windows2000 Airlines då dessa passagerare aldrig kände sig osäkra och därför inte har samma lyckorus över vara framme.

Efter flygningen frågar deras bekanta om turen när det är dags för dom själva att välja flygbolag..

"Var man tvungen ställa in stolen själv????!??!??!?" och flyger iväg med något från windows flottan..


(vet inte vem som skrev historien först..och blev min egna version.. vill ni hoppa på mig, så gör det på irc... =)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

henk

Håller med granQ...
Dock förstår jag om "rävarna" nöjer sig med forumet då det mest handlar om ganska komplexa och långa uppdrag i samtliga spel utom BF2. Man kan på så vis annonsera ett spelförslag nån vecka i förväg så alla hinner se och anmäla sig.