News:

No significant change

Main Menu

Webbsatsning!

Started by Lupson, January 11, 2005, 19:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lupson

#32
Uppdatering

Den publika delen av sidan är egentligen klar att sätta i drift (så snart jag plockat väck alla plojgrejer jag skrvit för teständamål). Kanske Obizzz el. annan skall gå över designen lite mer bara.

Admingränssnittet är klart till säg 85%, är främst några irriterande småbuggar som behöver fixas samt Internet Explorer kompabilitet. Man kan skapa/editera/tabort menysystemet, artiklar och nyheter nu. Jag se om jag kan lösa det integrerade systemet i FCKeditor för bilduppladdning, på så vis slipper man lägga sina bilder på extern URL.

Jag har inte påbörjat något uppladdningssystem för missions än, funderar på att fixa en bildavdelning också.

PhpNuke och dylikt fungerar iofs också, fast personligen tycker jag kanske mer om att koda grejerna själv så jag får det precis som jag själv vill. :)

Obizzz m.fl: Om du är online på ICQ ikväll kan vi gå in på TS gemensamt och kika igenom nosig 2.0 och kolla efter eventuella knas. Med reservation för att jag skulle få ett ryck och göra något annat.....

Titta: http://www.nosig.se/nosig2/index.asp


EDIT: Bra att skriva klart meningar...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

Jag brukar köra Mini-Z på tisdagar men vi körde i söndags så det blir nog inget idag.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Kan vi satsa på en tid? Låter 21.00 bra? Då har jag hunnit lägga barnen. Bara ett förslag, jag är gärna med om jag kan, när det än blir.
snappahead

Obizzz

21 låter fint jag postar här om jag inte kommer
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

Jag ska inte iväg ikväll så då hörs vi på TS.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Dammit! Här föreslår man tider men kommer inte. Det körde ihop sig här, kan man få en resumé vid senare tillfälle?
snappahead

Obizzz

Haha själv låg jag och sov skulle bara vila lite tänkte jag och somnade en timme :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

LOL. Skönt att inte vara helt ensam om att missa saker. Tänker inte gå in på orsak här och nu :-(

Då får vi göra ett nytt försök annan dag?
snappahead