News:

No significant change

Main Menu

Webbsatsning!

Started by Lupson, January 11, 2005, 19:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Hej på Er allesamman!

I samband med vårt senaste Halmstads-LAN tog vi upp en diskussion angående vad vi kan göra för att få vår hemsida på www.nosig.se att bli ett bättre ansikte utåt för oss. Vad vi främst saknar idag är en regelbunden uppdatering med nyheter, LAN-rapporter, spelreferat etc. På vårt inofficiella möte utsågs undertecknad till tillförordnat "webbansvarig" tillsammans med Griffin och Phlerp. (om jag minns korrekt)
Därtill lär Obizzz finnas med på ett hörn.

Vad vill jag göra?

Jag vill utifrån nuvarande design och innehåll bygga om sidan så den får ett databasbaserat system för nyhets- och artikelhantering. Till detta kommer jag ta fram ett enkelt och förmodligen riktigt fult admingränssnitt där behöriga kan skriva nyheter, artiklar samt editera kategorisering i menyerna.

I praktiken innebär detta att intresserade nosigmedlemmar får ett login så de själva kan gå in och lägga till innehåll på sidan via ett webgränssnitt. På så vis behöver inte Obizzz bekymra sig om att plocka och klipp/klistra i sina .asp-sidor i samma utsträckning. Om ex. Horizon vill skriva en artikel om hur smärtsamt det var att missa det senaste LAN:et kan han välja kategori "LAN" - och sedan "ny artikel". För att sedan pusha lite extra för sitt alster går han sedan in i nyhetsdelen och skapar en nyhet där han berättar om sin lilla uppsats och länkar till den.

Vad tror Ni om detta?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Låter väldigt bra om jag får säga...
Vi måste ju använda den snygga sidan på nåt sätt...!

Doc

#2
Det är Lysande Lupson!

Obizzz

Du vet ju redan vad jag tycker för det tog vi upp på lanet ska kontakta dig på ICQ så får du alla passwords och dylikt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

snappahead

RedOne/ zalzam

Jag står för alla glad tillrop:p
------------------------

Lasse Sandberg

Phlerp

QuoteOriginally posted by Lupson
På vårt inofficiella möte utsågs undertecknad till tillförordnat "webbansvarig" tillsammans med Griffin och Phlerp. (om jag minns korrekt)
Ja, jag hjälper gärna till där jag kan. Har iofs inte jättemycket erfarenhet av ASP. Utan har jobbat mest med JSP, PHP och Perl. Men "hur svårt kan det vara?" :)

Horizon

QuoteOriginally posted by Lupson

Om ex. Horizon vill skriva en artikel om hur smärtsamt det var att missa det senaste LAN:et kan han välja kategori "LAN" - och sedan "ny artikel". För att sedan pusha lite extra för sitt alster går han sedan in i nyhetsdelen och skapar en nyhet där han berättar om sin lilla uppsats och länkar till den.

Vad tror Ni om detta?

Hoho, jag bistår liksom Lasse med glada tillrop och skall med glädje skriva en kort notis om hur smärtsamt det var att... ja, ni vet... :D

Kanske kan jag till och med knåpa ihop något mer intressant (någon mer än jag som tänker på datormodifikationer?) så att våra läsare får mer bang for the buck när de besöker nosig.se. Har kanske inte så mycket att göra med simulatorer, men vem vill inte ha lite lugnt och skönt omkring sig (ljudmoddning) när man sitter och jagar Su-27'or i Falcon? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names