News:

No significant change

Main Menu

Platt slärm?

Started by griffin, January 11, 2005, 09:51:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Såg att flertalet på LANet hade platt. Ni som har. vad är era erfarenheter?

Börjar så smått snegla på platt men kan dessvärre inte lägga en förmögenhet.

Såg t.ex. att Viewsonic släppt en 17" på 8ms. Nu är det inte enbart responstid som räknas och om jag fattat det rätt kan två skärmar med samma responstid prestera olika i spel.

Är 17" för litet. Sitter med en 21" CRT nu nen en platt skärm ger ju lite mer yta relativt sin storlek...

Vidare, vill man upp till 1600x1200 verkar 20"+ vara enda alternativet och så mycket pengar kommer jag nog aldrig kunna lägga. Men hur är det med 17" vs 19"?

Så, vilka responstider måste man ha? Under 16 ms eller?
Vidare, räcker 1280x1024? På en 17" dessutom?
Jag vet att man inte vill ha annan än rekommenderad upplösning, gäller det spel med?

Sist men inte minst, har ni några konkreta tips om vilka skärmar som man vill titta närmre på?

Tacksam för tips!

mvh Griffin

snappahead

ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

griffin

Skulle bara kolla om ni var med? Men av era svar att döma är ni lika med som jag. :D
snappahead

Control87th

Tja för bara några månader sa jag "aldrig nått udda 1280x1024 format och 25ms är för långsamt för spel" Nu har jag en 19' med 1280x1024 och 25ms. Falcon/PF/OPF och Counterstrike fungerar alla bra. Jag har inga problem med att ha 32 svarta rader under och över bilden när jag kör 1280x960 i spel som inte stödjer 1280x1024 exempelvis Falcon. Jag har inga problem med 25ms inte ens i Counter-Strike...

Kanske är det en personlig grej precis som jag har polare som tollererar under 85Hz på en CRT vilket ger mig huvudvärk på 30min så kanske jag har högre tolerans mot eftersläpning.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

Det fungerar alltså med 1280x960 utan att den sträcker bilden? man får svart ytor istället?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Flushy

Tja! jag kikar faktiskt också på en plattskärm men jag är alltför rädd för döda pixlar och dåliga dead pixels garantier, jag gick dock in på Formac's hemsida där dom säljer en 20 tummare med 1600x1200 upplösning för ca 6203kr, och dom säger sig ha den bästa pixel garantin av alla TFTs, :-/

kontrasten är hela 700:1 vilket är dubbelt så hög som Apple 23 tums cinemadisplay.(den har jag sett o den är ljuvlig)
http://www.formac.com/p_bin/?cid=solutions_displays_gallery2010_01

dom säljer också en liten 17 tummare (eller 15 kanske d e?) för  4133 kr, den har 1280x1024 res

http://www.formac.com/p_bin/?cid=solutions_displays_gallery2010_01

dom finns också i grå silver färg typ!

det som är bra med domhär skärmarna är att det inte e nån töntig "wide screen" format på dom, efterssom då skulle upplösningen blivit 1600x1024, dom skär ju av skärmarna istället för att bredda dom, jävla gubbar!

Cheerio!
John