News:

No significant change

Main Menu

Nytt Grafikkort

Started by Dubble0zero, December 27, 2004, 14:23:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Skall kolla upp det mupp !
Nvidia har annars ett dåligt rykte tillsammans med falcon addons. Vissa chipset/drivis kombinationer låste nätverksfuntionerna om man installerade högupplösta 2D cockpits.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mupp

#9
Ujdå, det verkar otrevligt. (Låter som ett sånt där Abit-problem, men det kanske är folk som använder såna här, så jag säger inget om det.) Det var iofs ett tag sen jag använde det tillsammans med falcon, och jag har inga betal-cockpits, så det kan jag inte säga nåt om. Däremot hade jag inga problem med kortet i falcon, eller i nåt annat heller för den delen. Anledning till att jag (fortfarande) använder nvidia är linuxstödet, och anledningen till just det kortet var dom dubbla dvi-kontakterna.

Edit, Yesss! 100 stycken! Snart spöar jag Horizon (som jag förresten har en oplockad gås med, men han vet inte om det och kan enligt nuvarande lagstiftning därmed inte hållas ansvarig).

SledgeHammer

Ett beg. 9700/9800 borde vara medicinen för dig!
Mvh  - Stefan -


Bax

helt riktigt Sledge..
Min intention var att hitta ett beg 9700/9800 men min fråga var om det finns bättre nyare kort för runt 1000 lappen.

Mupp: ditt kort är inte ointressant, Aeyes cockpits är väldigt ospecifierade med vilka kombinationer man får problem.
Man måste nog helt enkelt prova !
Jag skickar PM
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mupp

YES! Det är aldrig nån som skickar pm till mig! Nu är du min idol, i säkert en kvart!

griffin

Hoppla, jag är också intresserad av gamla graffekort!
snappahead

Lupson

Bax: Mitt 9500 Pro skulle du kunna få för en femhundring, presterar strax under ett 9700 - funkar alldeles utmärkt att köra allt ifrån Doom3, Far Cry till Falcon 4, LOMAC, PF eller SH3 så länge man håller sig runt 1024*768. Strax över 2000 poäng i 3DMark05 t.ex. (se sig.)

Fast först måste jag övertyga mig själv om att 2995:- för ett X800XL AGP är väl investerade pengar...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

jag har en viss känsla av att Bax vill köra F4 i 1600x1200 som alla normala människor ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst