News:

No significant change

Main Menu

Nytt Grafikkort

Started by Dubble0zero, December 27, 2004, 14:23:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lupson

Kan f.ö. meddela att Pacific Fighters / IL-2 ser strålande ut i 1280*960, 4x FSAA och 8x AF - allting på max.

En lustig detalj är att det är västentligt snyggare i OpenGL än DirectX, dock med något bättre framerate i DX.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

IL-2 är ursprungligen programmerat för Open GL så det är inte så konstigt egentligen
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Lupson>Verkar vara ett mysigt kort det där 800XL om man jämför pris/prestanda. Men själv måste jag först uppgradera hela datorn om det ska bli nåt spännande av det :(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

QuoteOriginally posted by Lupson


            Kan f.ö. meddela att Pacific Fighters / IL-2 ser strålande ut i 1280*960, 4x FSAA och 8x AF - allting på max.

En lustig detalj är att det är västentligt snyggare i OpenGL än DirectX, dock med något bättre framerate i DX.

Intressant... Har inte reflekterat över skillnad i "snygghet" mellan OGL och DX. Däremot har jag sett att man får bättre framerate med DX. Man kanske skulle ge OGL ett nytt försök isf för några direkta problem med framerate kan jag inte säga att jag har. På vilket sätt är det snyggare?

Lupson

Phlerp: Är mycket en allmän känsla , men...

1. "Perfect water" kan jag bara få med OGL
2. Texturerna ser klart skarpare ut
3. "Haze" känns snyggare
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Det där är nåt jag har hävdat i alla år. DX har blivit bättre men det har OGL med och OGL leder.
Mvh  - Stefan -


Jotte

Det Luppe säger stämmer in på mina tidigare erfarenheter från IL-2. OpenGL ser på många sätt bättre ut, grafiken är på något vis klarare och mindre dimmig mot motsvarande inställning med DriectX.