NOSIG online aktivitet på väg att dö ut???

Started by KeyCat, October 06, 2004, 19:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

#24
#nosig @ quakenet. Vi är några få tappra...

edit: vi och vi, jag är nästan aldrig där. Men det beror mest på att min uppkoppling inte funkar som den skall... blir nedkopplad stup i kvarten med resultatet att jag får för "full connection class" till qnet efter ett tag...  men kan jag så är jag där... :)
snappahead

granQ

QuoteOriginally posted by henk


            Det vore smidigare att anordna OFP-spel via IRC istället för forumet. Det finns ingen nosig-kanal jag inte visste om?

varit uppe innan, men nej folk föredrar visst forumet.. (fick inte med folk på mitt försök iallafall)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

SledgeHammer

Kan vara så att IRC är av mer flyktig karaktär. Är man inte på kanalen när någon skriver något så är det borta. Skriver någon något på forumet så finns det kvar att läsa. Bara en tanke...
Mvh  - Stefan -


KeyCat

Tror också att det kan ha att göra lite med ålder/generation. Verkar som de yngre är betydligt mer förtjusta i IRC än de äldre men jag kan ju som vanligt ha fel :p

Själv körde jag IRC en del i början (~93-94) men tycker att ICQ kombinerat med e-mail funkar bättre för mig.

BTW, har varit i kontakt med de där Zeus killarna och det visade sig faktiskt att även han jag snackade med var Svensk :)

De har ingen bestämd dag/tid när de lirar Bastige Island men han sa att det var sena kvällar (GMT) som brukade gälla på deras server så man får väl hålla kolla på servern helt enkelt.

Alternativt kan vi ju dra igång det själv men då har vi det där med server/fet lina problemet igen :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

henk

Sådär, nu har jag satt perform på #nosig.
Jag vet inte vad ni menar med server-problem med jag har 10mbit och brukar hosta när vi ska spela i min klan, det brukar inte vara några problem med det. Forumet är väl utmärkt för att bestämma speltid några dagar innan, men IRC fungerar bättre om man träffas och spelar sammma kväll man bestämmer det.

SledgeHammer

Tja, samma kvällen brukar ju TeamSpeak användas. Varför skriva när man kan prata? =)
Mvh  - Stefan -


KeyCat

Quote
Jag vet inte vad ni menar med server-problem med jag har 10mbit och brukar hosta när vi ska spela i min klan, det brukar inte vara några problem med det.

Det vi har saknat är en (någorlunda kraftfull) dedikerad OFP server på en hyfsat fet lina så har du (eller någon annan) möjlighet att få upp en sån som är tillgänglig större delen av tiden hade det varit perfekt! Hjälper gärna till att konfigurera den...

ctrl, har haft en av sina burkar uppe lite då och då men eftersom den har begränsat CPU/minne har den inte lämpat sig för krävande OFP uppdrag men det är det bästa vi haft hitintills. JStar och en snubbe vid namn Golddigger (?) hade servrar uppe ett tag men de har tydligen försvunnit från forumet?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

henk

Vi har diskuterat aktivitet i en annan tråd men tänkte fråga om nån har kvar stridsvagnsuppdraget som gjordes till avignon. Det var första gången jag spelade med nosig, tyvärr hade jag stora problem med grafiken då så jag var ganska förlamad. Men jag kommer ihåg att uppdraget var skoj, jag tror vi hade två stridsvagnsgrupper och en spaningsgrupp.
Kanske vi kan gräva upp detta mission och spela nån kväll för att få igång rutinerna. Om inte mitt bredband fungerar hemma denna kvällen också ska jag nog försöka göra uppdrag.