NOSIG online aktivitet på väg att dö ut???

Started by KeyCat, October 06, 2004, 19:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Det behöver inte tvunget vara CiA vi gästspelar hos... Jag har även haft ögonen på ett annat seriöst gäng som kallar sig Zeus.

De kör förutom eget addonpack också FDF 1.3 eller WGL 4.12 på sin server och även om det finns saker som jag retar mig lite på i WGL modden så låter följande för bra för att missa...

Quote

The Bastige Island
---------------------

- MP Coop 2-37 players (includes a mortar section, special forces unit, and airlift team)
WGL 4.12 units/weapons

- Over 700 enemies to neutralize

- CoC AI on Demand system Revision 21 which removes un-necessary AI until needed

- Respawn at 90s, respawn point moves with each unit leader every 60s

- Adjustable Terrain Detail and View Distance (for squad leaders only, not recommended above 1500m for server FPS)

- Difficult to predict enemy behaviour from run-run

- Projected time to comlpete entire mission in coop: 3-10h, depending on number of human players

- Enemy AI yells out differnt orders and screams when needed

- Enemy AI can surrender when in really bad situation

- Enemy AI can regroup to strengthen defense

- Fortification Suite which allows soldiers to build up defenses for battle (drop weapons to use)

- Unit markers move with each Unit for situational awareness

- Option to tie weapons to respawning players. (non-team player protection)

- Enemy AI will use flares during the night under some circumstances

- A small level of insurgent activity

- Team AI respawn ON/OFF switch as MP Parameter

- Revolutionary training/punishment system for human players.

Bastige Island uppdraget är skrivet av bn880 som helt klart tillhör översta toppskiktet av scriptare inom OFP communityn. Han ligger bland annat bakom CoC Cruise Missiles, CoC Unified Artillery (UA), CoC Combat Diver, CoC Mines etc. tillsammans med resten av CoC gänget.

Om allt ovan funkar så är ett dynamiskt (vet dock inte hur pass dynamsikt?) co-op mission med plats för 2-37 spelare och som tar 3-10 timmar att slutföra nog ganska nära nirvana vi kommer med OFP i nuvarande inkarnation och jag kan tänka mig överse det jag personligen retar mig på i WGL (som också innehåller mycket bra!).

Zeus killarna har en snabb lina och en dedikerad server uppe (de har även en TS2 server). Jag tänker definitivt själv testa detta (förhoppningsvis nu i helgen) och hoppas att även någon annan NOSIG'are hakar på...

Det som behövs för att kunna joina är WGL 4.12 som är en totalmod till OFP och de har ändrat/tweakat mycket så det lönar sig att läsa manualen och att provskjuta de olika vapnen etc. för de är annorlunda än standard OFP. Länk finns nedan...

WGL 4.12 [135 MB]

Det ena behöver inte utesluta det andra men om Bastige Island är så bra som det låter har vi ju något att lira tills uppdrag till NOSIG packen börjar dyka upp...

 Zeus OFP server = zeus.gotf.net:2500
 Zeus TS2 server = 62.146.60.190

Om någon är på att testa i helgen så hojta antingen här eller på ICQ.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

lördag på morgonen kanske?

prövade uppdraget på min burk (1 ghz) och lite väl mycke script för spela samtidigt och vara server.

Hann inte pröva så mycke så skall inte uttala mig om det var kul eller inte.

Har börjat lite på ett nosig uppdrag men mest "brainstormning" än så länge.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Obizzz

man kan ju inte spela på morgonen :)

jag går ju inte upp före 11 på helgen :p :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

LOL @ Obizz

Jag håller på att ta reda på om Zeus grabbarna lirar The Bastige Island någon speciell tid/dag. Återkommer så fort jag vet...

En annan cool grej med uppdraget är att det är bara piloter som kan/får flyga helikopter. Så väljer man den rollen får man snällt hålla sig i luften och göra sitt jobb ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jag vet inte om jag ska våga säga något i den här tråden egentligen. Jag tror jag nöjer mig med att säga att jag håller med Griffin i det mesta. Jag är nöjd med hur NoSiG fungerar för mig just nu. No more, no less. Ett kul LAN är planerat framåt i tiden, folk skriver lite kul inlägg och postar intressanta länkar. Då och då får jag med mig någon som vill lira online. Det räcker för mig för tillfället.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Jag som hör till den extremt lilla skaran som rakt ut säger att de inte har tid har iaf några synpunkter =)

Många verkar vara med och spela online lite nu och då. Många verkar även hänga med på LAN när det beger sig. Vi verkar även bli fler medlemmar även om det går lite trögt.

Vad jag försöker visa på är att det faktiskt händer saker även om det ibland verkar dött. Intresse går i vågor, det gäller alla intressen. Det som är så bra är att det finns fler än NOSIG på nätet. Är aktiviteten låg i NOSIG kan man kika runt lite och spela med några andra tills NOSIG börjar röra på sig i just det spelet igen.

Det har ju varit uppe några gånger att dra igång en mer "seriös" verksamhet men med det kommer det krav och då tror jag att många kommer att dra öronen åt sig. Det som för mig gör NOSIG är sammanhållningen som verkar finnas och att det bara är att hoppa in och spela när man själv känner för det/har tid.

Jag tycker inte att ctrl motverkar sig själv med sina inlägg, jag fårstår inte heller hur det kan tolkas som att han ställer höga krav. Det enda han, som jag förstår det, efterlyser är några intresserade som t.ex. kan vara med och dra igång OFP-kvällen igen, lite regelbundet spelande (ctrl, rätta mig om jag har fel).

När ni ser någon som är lite upprörd över lågt deltagande och det känns som om det ställs "krav" på "seriöst" spelande tänk då: "seriöst" -> regelbundet så tror jag att fler kommer att ha roligare.

Mina funderingar...
Mvh  - Stefan -


griffin

#22
Snälla, vad du än gör, sluta inte skriv... det tycker iaf jag vore trist... för vad detär värt

edit: min poäng är att nosig är en bra plattform för alla flygintresserade oavsett ambitionsnivå och om de som har en högre sådan inte tycker de får ut tillräckligt av nosig så menar jag på att det ändå finns en idé att hänga kvar på nosig. Och det är ngt jag starkt tror på. var bara det.
snappahead

henk

Det vore smidigare att anordna OFP-spel via IRC istället för forumet. Det finns ingen nosig-kanal jag inte visste om?