News:

No significant change

Main Menu

Free Falcon 3 hjälp

Started by daft, September 17, 2004, 20:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

daft

Har precis återupptagit mitt F4-flygande efter något års frånvaro, och behöver nu lite hjälp. Var hittar jag nya marktexturer och hur installerar jag dem? Någon som kan tipsa om bra cockpit add-ons? FF3 Cockpit Add-on som finns att tillgå ser inte särskilt bra ut då det av någon anledning blir ett märkligt rutmönster i 2D-läget. Bitarna ser för små ut och fula, grå band syns mellan de olika delarna i cockpit. Tack på förhand!

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Oden

"smårutorna" blir du av med om du poppar ner till 1024.

daft

#3
Tackar, tackar! Kör redan i 1024x768, men de fula "pusselbitarna" syns fortfarande. Jag har dessutom upptäckt att mina problem är betydligt större än så. Jag kan nämligen inte flyga! Körde igenom ett par träningsuppdrag igår och fick min stjärt serverad på ett silverfat av MiG-29:orna i AMRAAM-uppdraget. När jag sedan testade landingsuppdraget lyckades jag med konstycket att förvandla min "dödliga krigsmaskinâ„¢" till en lam krabba. Anflygningen skedde mer eller mindre i sidled, FPM syntes inte ens på HUD:en, och jag såg framför mig hur mina virtuella flymekaniker garvade läppen av sig nere på plattan. :-(  Nåja, övning ska visst ge färdighet, så på't igen. :p

Horizon

lol :D

Kan dina gråa streck bero på att du kör med FSAA och/eller AF påslaget för grafikkortet? Jag får nämligen detta resultat när jag gör så.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

daft


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

daft

F** vad jag suger! Testade CCRP-uppdraget och lyckades inte träffa målet en enda gång på fyra försök. Faktum är att jag flaxade runt bron 4-5 gånger innan jag ens lyckades få bomberna att lämna min F-16. :-OO Frågan är om jag inte borde inskränka mig till ubåtssimulatorer. :p