News:

No significant change

Main Menu

nästa lan ?

Started by Bjoernen, August 31, 2004, 17:35:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Hehe!!  :D

Du låter som en riktig "lunatic" i mina öron....

Horizon

QuoteOriginally posted by griffin
Kurvtagningen min skapar G-krafter som endast automan kan överträffa!

Ahh, gamle Automan och hans coola bil ja... visst var det någon form av moddad "Bat turn" han körde med? Typ en sådan fast 90-graders svängar? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

:) Näro RedRiver, jag är bara ordentligt kass ;)

Jepp... Hundra blås och sen 90 graders svängar på nån nanosek eller så... det gick ju bra eftersom han var datorgenererad (!) men polisen han jobbade med var ju "riktig" så han satt kletad mot rutan mest hela tiden... det var tider det....
snappahead

Mr Jim

Det går ju alltid att nån med plats tar med en konsoll för "slö-spelande" ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Torsten

Jag skrev tidigare att jag kan ha öppet i vårt lilla SK60 simulatorrum någon dag under helgen när ni kör erat LAN. Tog ett par bilder på modifieringen som vi gjorde förra veckan, så ni kan se om det är något ni vill testa.

Första bilden är på orginalbygget.




Sen kom vi på att det kanske kunde bli lite bättre om vi hade instrumenten på egna skärmar i stället för på storbilden. Så jag tog mina skärmar från skrivbordet och satte framför. Lite omkonfigurering så fungerade det bra.



Det blev så så bra att vi byggde om stolen, lite mer svetsande, nitande, målande.....
Monterade in 2 pek-skärmar istället, högtalare och ett mini tangentbord.




En översikt med belysningen tänd.





Överflygning norrut på Manhattan.




Så ser det ut bakifrån.





Vi kanske syns efter nyår.
Torsten Håkansson
Flygtekniska Skolan

Torsten HÃ¥kansson

deBug

#221
QuoteOriginally posted by Torsten
    Jag skrev tidigare att jag kan ha öppet i vårt lilla SK60 simulatorrum någon dag under helgen när ni kör erat LAN.
Det hade vi verkligen upskattat. Jag och många andra NOSIG:are har ju skådat bygget under sommarens flygdagar men kanske inte orkat slåss med barnen i kön.
Att få prova den under ett NOSIG LAN vore jättekul.

Quote
Tog ett par bilder på modifieringen som vi gjorde förra veckan, så ni kan se om det är något ni vill testa.
Ser ut att bli bra. hög finish på metallkonstruktionerna, är det du som gör dem eller har du hela flygvapnets verkstäder till förfogande ? :o)

Vi ses.

//deBug

Bjoernen

Kort lätt attack spade !

ctrl

Och jag som precis var så nöjd med att ha två skärmar, en med instrument och den andra med virtuella ckp, styrd med track-ir.
Control
87th Stray Dogs VFW