eftersnack Air Show 2004

Started by Obizzz, August 29, 2004, 18:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Andreas>Ganska mäktigt att lira cello faktiskt, djävligt mäktigt.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

F16_Filur

#57
Har börjat scanna Ctrl, torde kunna lägga upp något sammanhängade i slutet på veckan. Tänkte först scanna till OCR och lägga allt i Word, men verkar en aning knepigt. Kör på JPG nu, utskurna sidor, så de kan ju alltid skrivas ut och scannas in optiskt i efterhand. Har inte så stor erfarenhet av scanning, men den jag använder är en Epson Perfection 1640SU. Om någon har tips på hur man fixar bra och smart OCR scanning så hör av er.


QuoteOriginally posted by ctrl


            Den översta om Viggen kanske innehåller en hel del trevligt om kanarder och stallegenskaper.... isåfall skulle det inte vara fel om du kunde scanna några sidor med det "godaste" :D

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


F16_Filur

Tack Sledge! Testade det, men verkar inte vilja ta mina .jpg som input. Kanske gör jag nåt fel?

Ok Ctrl, här är första delen av kap. 6. Andra delen handlar om högfartsegenskaper. ;)

Saab 37 Viggen

SledgeHammer

Hmm, det är bara att välja input som fil och välja sin bild.
Mvh  - Stefan -


F16_Filur


Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst