News:

No significant change

Main Menu

FreeFalcon 3 är ute...

Started by Clark, July 19, 2004, 17:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sibylla

#16
NM, lyckades hitta den...


"Bara jag som inte lyckas hitta torrent filen någonstans?

/bylla"


josh

Så...

Tacedit walkthru.

Tacedit 2.46

Packa upp på valfritt ställe. Starta Tacedit.

Ex. För att lägga till JAS39-A Till Rolling fire.

1. Öppna save0.cam (Rolling Fire) genom att välja file / open och leta på den. Ligger under campaign/save i installationsmappen.

2. Lägg till ny squadron till kampanjen. Kan vara ide att först ta reda på vilken airbase man vill förlägga den till. Lite som ett försvarsbeslut.

    Välj Insert och sen add unit. Då får n upp ett New Unit type fönster.

    Under New - välj Squadron

    Under Type - Välj den andra Fighter raden. (Då vi skulle lägga till JAS)

    Under Subtype - Välj JAS39-A*

    * betyder att den är non-flyable men detta har ju FF3 fixat.

    Klicka OK.

3. Välj Airbase.

    Jag brukar lägga mina på Osan. Helt valfritt dock. Klicka sen OK

4. Fyll i div. info i Squadron fönstret som kommer upp.

    Det enda jag brukar fylla i är Name under fliken Unit proberties. Tex 7510. Detta är namnet som visas på kartan i F4 när man väljer Squadron. Måste vara ett nummer.
   
   Klicka OK

5. Repetera steg 2-4 för varje Squadron du vill ha.

6. Spara kampanjen under File / Save.

7. Ladda F4 och Tokspela.

Hoppas de funkar för alla.

/Josh







Mr Jim

Ingår BMS2.0 i FreeFalcon 3? Sitter och läser nedanstående och blir som vanligt förvirrad

Simhq testar FreeFalcon3
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

BMS2 ingår i FF3. Det var väl därför som dom fick ett C&D-brev precis som benchmarksims...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Flygs det nåt falcon?

Det är alltså FF3 eller SP4 i kombination med BMS2? Och all utveckling är stoppad pga allt detta förbannade copyrightstrul? Är jag med då?

Hur som helst, copyright är av ondo! I alla fall tämligen ofta. När förläggaren till min gamla arbetsgivare konkade så tog de med sig copyright på både pågående projekt och den tilltänkta efterföljaren. Pågående köptes loss av ny förläggare men efterföljaren, med färdig demo, koncept och allt blir det aldrig nåt av. Copyrighten för det kommer ruttna bort i konkursboet. Samma sak för ett tidigare projekt som köptes upp och lades ned.

Så många projekt med potensial som ligger och ruttnar pga detta så det är en skam. Men å i andra sidan är det samma copyright som möjliggör att folk får utveckla nåt i fred i över huvud taget... jaja.
snappahead