News:

No significant change

Main Menu

Newbie hjälp.

Started by Magnus, July 08, 2004, 22:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magnus

Ok, jag har faktiskt skaffat mig Lo-Mac och eftersom jag typ aldrig lirat det förut (jaja) så undrar jag finns det nån guide typ som en 3-åring förstår vad jag ska ladda ner och vad jag ska göra för att kunna haka på er i lufthavet.

Typ 1: Gör så här <insert screenshot> ;)

Horizon

Då är vi två, Magnus! Har precis installerat och testat lite. Inser att jag behöver lite kom-igång-hjälp för att slippa sitta och läsa manualer hela helgen som kommer. :D

Verkar dock lovande. Skall bara försöka få ordning på styrningen också. Som det är nu måste nog de där kurvorna justeras lite. Det är lite ketchupeffekt på skevroder och höjdroder och sidoroder fungerar inte alls... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

Jo och jag vågar inte ens berätta vad jag har för utrustning som ska få mig i luften rent hårdvarumässigt.. jag är inte riktigt killen som löder ihop ett par egna pedaler (credit till ni som kan/orkar göra det dock)

Horizon

Verkar som vi är av samma skrot och korn då. Jag sitter iofs med en 2200MHz Barton och ett Radeon 9500 PRO, men jojjen är en Sidewinder Precision Pro. HOTAS är för nerds... :p

Magnus

Nja, Har en P4 2Ghz med ett Geforce4 så... och en Logitech Wingman Extreme..
vaddå, 7 knappar och en kineshatt är HOTAS för mig ;)

Horizon

QuoteOriginally posted by Magnus

Nja, Har en P4 2Ghz med ett Geforce4 så... och en Logitech Wingman Extreme..
vaddå, 7 knappar och en kineshatt är HOTAS för mig ;)

Eksaktemundo! :D

Sitter och läser pdf-manualen som följer med i spelets rotmapp. Ganska många sidor att traggla sig genom... :-/

Magnus

Provade första training-flighten. Väldigt informativt men jag inser att det kommer ta ett tag att bemästra detta. Kanske bäst dock innan man ger sig in i multiplayer-träsket.

KeyCat

Känner inte till någon diretk guide men först av allt skall du se till att vara patchad till senaste versionen 1.02.

ftp://ftp.ubi.com/emea/lomac/Patch%201.2/LockOnPatch100To102.exe

Nu vet jag nte vilket/vilka plan ni tänkt börja flyga? Håller mig själv helst till MiG-29:an och i början känns "öst-hårdvaran" ovan men faktum är att det lossnar ganska snabbt... Kan trösta er med att avionik etc. är enklare än i F4 så det bästa är nog bara att joina på TS2 servern och haka på upp i det blå.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<