News:

No significant change

Main Menu

Newbie hjälp.

Started by Magnus, July 08, 2004, 22:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Härligt Magnus!

Jag var inte alls särskilt positiv till LOMAC i början, men det har sannerligen växt. Första spelet där man verkligen behöver bry sig om alfa.

Inrikta dig på att lära dig F-15 först. Den är lättast, men dock rätt alfakänslig. Instrumenteringen är ju hyfsat modern i alla fall. Mig-29 är också lättflugen, men saknar SI i den mening vi använder det och kräver trimning. Radarvarnaren är ju rätt Buttericks, men fungerar bra när man lärt sig den. Su-27:an är rätt lik 29:an så lär du dig den ena kan du den andra.

Prova köra igenom instruktionsuppdragen för F-15, Mig-29 etc och sen köra en del stridsmässig ava så är du på god väg.

Jag tror det ska finnas några onlineguider, men jag har inte snorkoll. Det finns för Su-25 i alla fall, men den är ju inte så intressant.

BEQ

Håller med Keycat. Bara du kan starta motorn (PageUp :D) och laddar teamspeak2 så kan vi köra lite onlineinstruktion. Det krävs ju förståss att du har patchat LOMAC till 1.02 och har en mic till datorn. Helst ett headset. Betalade 189 kr för mitt och det var ju ett rån :)

Edit:

Horizon: Ställ ner känsligheten rätt kraftigt på höjd- och skevroder. Först när jag gjorde det började jag gilla LOMAC. Innan dess var det totalt oanvändbart. Överbelastning och överalfa direkt.

Magnus

QuoteOriginally posted by KeyCat
nog bara att joina på TS2 servern och haka på upp i det blå.

Och hur gör jag det.. checkade lite i multiplayer grejjen men fastnade i server client och massa inställningar. Förklara så en 3-åring förstår.

Och Beq, jodu.. rodrens verkan.. fick lite flashbacks.

BEQ

Förstår det! Morsing... :)

Teamspeak 2 är ett program för att tala över nätet.

Nerladdningslänk 1

Nerladdningslänk 2

Installera det. Kör lite inställning för att ställa in micnivåer etc och ställ in vilken knapp som du ska ha som sändknapp. Jag brukar använda Ã,§ eftersom den inte används så mycket. (Dock väljer man brytpunkter med den i LOMAC så jag har flyttat den funktionen till SHF 1 där) Det finns också en röstaktiverad mod, men den fungerar så där.
Därefter ansluter man Teamspeak 2 till Nosigs server som är:
129.16.145.3 med lösenordet hejsna (ja, hejsna)
Där finns det lite olika kanaler man kan använda sig av.

Fixar du det kan vi kanske köra lite instruktion imorgon kväll.

Magnus

QuoteOriginally posted by BEQ

Förstår det! Morsing... :)

Teamspeak 2 är ett program för att tala över nätet.

Nerladdningslänk 1

Nerladdningslänk 2

Installera det. Kör lite inställning för att ställa in micnivåer etc och ställ in vilken knapp som du ska ha som sändknapp. Jag brukar använda Ã,§ eftersom den inte används så mycket. (Dock väljer man brytpunkter med den i LOMAC så jag har flyttat den funktionen till SHF 1 där) Det finns också en röstaktiverad mod, men den fungerar så där.
Därefter ansluter man Teamspeak 2 till Nosigs server som är:
129.16.145.3 med lösenordet hejsna (ja, hejsna)
Där finns det lite olika kanaler man kan använda sig av.

Fixar du det kan vi kanske köra lite instruktion imorgon kväll.

Tack för tipset, laddade hem teamspeak precis innan då jag såg en länk från en annan tråd. Dock så ser det lite knökigt ut imorgon och jag behöver nog en smula mer tid att "bli varm i kläderna" men tackar för inbjudan "but I'll take a reincheck" som det så vackert heter.

Morsing ja.. minns en så rolig grejj bara, när vi var på rundflygning och checkade in på hotell nånstans..

Receptionist - Och vad heter du då?
Morsing - Morsing
Receptionist - Ja, hej hej. Vad heter du?

Horizon

lol, hoppas att du kommer igång med flygandet snart Magnus. Själv är jag rätt lärd i onlinelirande med TS, men LockOn sitter väl sådär halvbra... Vi ses i luften med BEQ och de andra.

BEQ:\>> Tack för tipset. Skall försöka ställa ner känsligheten på höjd/skev. Upplever just nu precis det du pratar om - allt börjar skaka/hoppa så fort man försöker dra några G. :-/

Men roder då? Jag får inte ens utslag när jag försöker använda det. Verkar inte heller gå att ställa in i "options" i spelet. Trist som fan att inte kunna använda roder. Kan ju inte hålla på och skeva och dra höjdroder för att finjustera siktet när man ska skjuta akan i en luftstrid... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Åh, jag hakar gärna på med sen... har ju inte flygit så mycket i LOMAC än... så jag är nybörjare jag med.

Fan. Datorn ja. Hmmm... ja, det får bli när det blir då. Den står där hemma och ser snygg och snabb ut... och död. *muttrar*

Hur känns 1.02 förresten? Hade en del problem med 1.01 så jag väntade lite på 1.02 men så kom det där med datorsraschen...

jens

(som dock verkar få ett jobb iaf, peppar peppar. jobb=pengar. pengar=laga dator :D )
snappahead

BEQ

Den är betydligt bättre. Det finns lite små saker kvar att anmärka på, men den är mycket bättre än 1.01.