Bra site för att lära sig SU-25:an

Started by deBug, July 05, 2004, 18:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

Kolla in den här siten om ni vill lära er SU-25:an.

Föresten kolla in siten även om ni inte vill lära er SU-25:an :) grymt snyggt gjort.

//Harry

Lupson

Jepp, den var inte så dum. Blir nog faktiskt till att testa lite mer Su-25. Jag gillar den på något vis, back-to-basics eller något i den stilen. En modern Stuka?

Jag tror jag ska göra något skönt CAS-uppdrag för Su-25 där man måste flyga idiotlågt och navigera "på riktigt" en bra bit för att undvika fientligt flyg och luftförsvar innan man med full kraft öser på ovanför ett slagfält. Eller kanske göra en LOMAC-version av Ctrl:s och Bax:s legendariska "River run"-uppdrag vi körde det senaste LAN:et. Hmm....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

deBug

QuoteOriginally posted by Lupson

Jepp, den var inte så dum. Blir nog faktiskt till att testa lite mer Su-25. Jag gillar den på något vis, back-to-basics eller något i den stilen. En modern Stuka?
Jepp, jag gillar den skarpt.
Stabil som tusan! Lite som SK60 känns, upplevelsen är ungefär som att hänga järnvägsräls upp i himlen och kroka på vingarna på dem och upp bär det.
Det är ju himmla praktiskt när man skall köra markattack :)
Sen är den virtuella cockpiten extra snygg i SU-25:an tycker jag.

Jag tror jag ska göra något skönt CAS-uppdrag för Su-25 där man måste flyga idiotlågt och navigera "på riktigt" en bra bit för att undvika fientligt flyg och luftförsvar innan man med full kraft öser på ovanför ett slagfält. Eller kanske göra en LOMAC-version av Ctrl:s och Bax:s legendariska "River run"-uppdrag vi körde det senaste LAN:et. Hmm....
Fan nu blev jag riktig sugen !!
Om du realiserar det så kan jag vara beta testare :-D

Lupson

Jag gjorde slag i saken under kvällen/natten (ja, jag har semester :) ). Flög in mig ordentligt på Su-25. Lärde mig att bomba och skjuta raketer med lasersikte, skjuta "HARMs" (Ksh-25MP?) skjuta AA-8 osv. Mycket trivsam kärra som dessutom verkar ha ett rätt bra vikt/effektförhållande, åtminstone jämfört med A-10. Beväpningsalternativen är rätt flexibla de också.

Sagt och gjort - efter all träning ville jag förstås göra ett riktigt uppdrag att köra Su-25 i, och jag beslöt mig för att bygga ett ordentligt scenario där kapitalisterna skulle få en liten näsbränna - en Perryfregatt i hamn i en kuststad skulle "erövras". Precis söder om samma stad fanns dessutom ett flygfält där tyska scramblefärdiga MiG-29 var baserade, tillsammans med närskydd och ett mekaniserat kompani. Själva staden försvarades av ett amerikanskt mekaniserat kompani, och så fregattens luftvärn. Ca 40 miles norr var amerikanernas flygbas i området belägen, här skulle en rote F-16C lyfta. Jag utnyttjade GAI-uppdragsläget i LOMAC, där roten står och väntar på banan tills dess att "EW" ger dem scrambleorder. För att få till ännu mer överraskningseffekt lät jag två st tyska MiG-29A börja på plattan på basen som skall bomas.

För att kunna lyckas med uppdraget behöver man alltså helst slå ut flygbasen innan de taxande tyska 29:orna lyfter, sedan skall man ge erforderligt CAS-stöd till sina marktrupper. Se mer nedan.

För de egna styrkornas del så var läget som så att tidigare sabotage under natten (uppdraget startade 07:00) förstört flera EW stationer. På så vis kunde en styrka landsättas av helikoptrar och civila fartyg några miles SW om staden, med mål att erövra först staden, sedan fregatt och flygfält.

För att neutralisera fregatten plockade jag ihop ett 4-ship med två SEAD Su-24 och två eskorterande MiG-29S. Ens egen flight var 2 Su-25 med clusters, banbomber och SEAD-beväpning som skulle behövas mot närskyddet.

Varför inget stort företag? Jag leker med tanken att allting måste ske med sådan diskretion in i sista stund att de fungerande EW stationerna uppåt Krim till måste tro att 4-shipet samt de 2 Su-25 var rutinflygningar. Dessutom går LOMAC för segt på min burk ifall det är för mycket grejer i luften. För att ge mina marktrupper lite extra support mot de numerärt överlägsna försvararna fick de en Hind som närskydd också.

Sagt och gjort - jag provspelade några gånger, både som åskådare och som Frogfootpilot för att få till ett balanserat scenario. När jag var rätt nöjd skrev jag ihop en lång och fin briefing med mycket "capitalist swines" och "comrades" osv. Sparade, och skulle köra en sista gång. Då hänger sig datorhelvetet i inladdningsfasen. Jaha tänker jag och bootar om. När jag sen försöker öppna mitt sparade uppdrag får jag upp en söt liten ruta med "Unknown error". Jippieee! Flera timmars arbete åt h-e...Filen i sig är inte skadad, den går fint att öppna med en texteditor och chkdsk hittade heller inga fel på den. Trakdah, om du läser detta, är detta med uppkäkade missionfiler ett känt problem?

Om ni undrade varför jag avslöjade handlingen redan här så vi ni varför nu...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".

Swebeast

Då hänger sig datorhelvetet i inladdningsfasen. Jaha tänker jag och bootar om. När jag sen försöker öppna mitt sparade uppdrag får jag upp en söt liten ruta med "Unknown error". Jippieee! Flera timmars arbete åt h-e...Filen i sig är inte skadad, den går fint att öppna med en texteditor och chkdsk hittade heller inga fel på den. Trakdah, om du läser detta, är detta med uppkäkade missionfiler ett känt problem?

Om ni undrade varför jag avslöjade handlingen redan här så vi ni varför nu...

Det samma har hänt mig vid ett antal tillfällen, senast precis innan vårt LAN i Halmstad, gissa om man blir förbannad!!

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

deBug

Sparade, och skulle köra en sista gång. Då hänger sig datorhelvetet i inladdningsfasen. Jaha tänker jag och bootar om. När jag sen försöker öppna mitt sparade uppdrag får jag upp en söt liten ruta med "Unknown error". Jippieee! Flera timmars arbete åt h-e...

Jag lider med dig!
Tråkigt att bli av med något som man lagt ner kreativitet och massor med tid på.
Om du orkar fixa ett nytt (eller hitta ett färdigt på nätet) så flyger jag gärna route med er.
Jag har ett eget 25 mission som bara skall slipas lite på (bomba flygfällt)
Har bara inte komit på hur man gör med "Win condition/objective" grunkelimunket.

//Harry
PS Ja jag vet att du vet det men ändå, "Save As" med nytt namn lite då och då.:)

Lupson

Harry: Precis min slutsats också...save as....

Nu, med lite skönhetssömn innanför västen så får det väl bli ett nytt scenario. Ju mer jag funderar på det desto roligare är faktiskt LOMAC, speciellt editorn gör att man kan skräddarsy sina uppdrag ganska så rejält. Men som tidigare konstaterat - spelet verkar helt sakna en slumpfunktion för AI vilket alltså gör, om jag förstått det hela korrekt, att ett visst uppdrag utan mänsklig player - dess händelseförlopp kommer vara identiskt gång efter gång. Hmm...
Mvh Lupson - kortklippt.

Horizon

Argh, det är verkligen dags för Horizonten att flyga in sig på LOMAC hör jag! Installation och träning startar under eftermiddagen/kvällen! Skall operera knät imorgon så jag lär ju få lite mer tid för flygande under veckorna som kommer. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names