Bra site för att lära sig SU-25:an

Started by deBug, July 05, 2004, 18:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by Lupson
Men som tidigare konstaterat - spelet verkar helt sakna en slumpfunktion för AI vilket alltså gör, om jag förstått det hela korrekt, att ett visst uppdrag utan mänsklig player - dess händelseförlopp kommer vara identiskt gång efter gång. Hmm...

Ja det är tråkigt, har man använt OFP editorn så kan mna inte låta bli att sakna "placement radius" och "probablility" slider i LOMAC editorn.
Däremot har jag för mig att det finns en  "random" på AI skill.
Det borde göra att AI planen får olika skills vid olika körningar.

TrakDah

QuoteOriginally posted by Lupson
[...]
Sagt och gjort - jag provspelade några gånger, både som åskådare och som Frogfootpilot för att få till ett balanserat scenario. När jag var rätt nöjd skrev jag ihop en lång och fin briefing med mycket "capitalist swines" och "comrades" osv. Sparade, och skulle köra en sista gång. Då hänger sig datorhelvetet i inladdningsfasen. Jaha tänker jag och bootar om. När jag sen försöker öppna mitt sparade uppdrag får jag upp en söt liten ruta med "Unknown error". Jippieee! Flera timmars arbete åt h-e...Filen i sig är inte skadad, den går fint att öppna med en texteditor och chkdsk hittade heller inga fel på den. Trakdah, om du läser detta, är detta med uppkäkade missionfiler ett känt problem?
[...]

Du kan inte mha chkdsk, texteditor e.dyl avgöra om filen är felfri eller ej. Det enda du kan avgöra är hurvida den är korrekt adresserad. Innehållet i filen kan vara helt skadat iallafall...

Men, nä, jag har aldrig hört om detta förr. Att PCn bootar om har hänt (mig med) och är drivrutinsrelaterat.

Här kommer årets tips:
Om ett spel hänger sig i XP: BOTTA INTE OM!
Istället kan man använda sig av det faktum att XP kräver inloggning. Se till att datorn är satt på att inte stänga av sig, utan "Go to standby" vid användande av POwer-knappen. När spelet hänger sig, tryck på knappen. Låt datorn gå i StandBy och starta den sen. Du kommer då att komma till XPs inloggning. Logga på och ta upp TaskManager och döda spelet.

Funkar i 9/10 fall!

Men jag ska rapportera detta skrivfel till ED. Så ska det inte bli!

/TD