News:

No significant change

Main Menu

Nosig DC hub/FTP?

Started by griffin, May 29, 2004, 10:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

#16
Saken är väl sådan att denna person/Snajper(vår gud så ni måste vara mer vördnasfulla;))kanske har ett liv. Det smartaste vore väl för Snajpers mentala hälsa att nån annan som har en server helt enkelt tog på sig detta. Myrstackstänkandet liksom att alla borde ha olika uppgifter, dumt att låta en trevlig överarbetad karl göra allt :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Jag kommer att köra en server som vi kan utnyttja så fort jag får nåt slags bredband. Senaste budet är i december... Men kanske tidigare. Man vet aldrig =)
Mvh  - Stefan -


Mupp

Om ni kan hålla er tills efter sommarn så kan ni få utnyttja mig lite grann. Eller min server. Jag bor i studentlägenhet, så vi har 10mbit LAN-uppkoppling, och min stackars server brukar stå på jämt. Har inte sådär obegränsat med lagrinsutrymme, men kan nog avvara en 40-50 gig eller nåt. Men problemet är alltså att jag packar ihop och åker norrut om en vecka, och datorerna ville följa med, och vi är inte tillbaka forrän mitten av augusti...

Mr Jim

Mupp>En DC server kräver inte mkt utrymme, men du kanske tänkte på en ftp?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mupp

Jo precis, jag vill ju gärna ta del av sakerna själv också... Men DC-hub är väl inte omöjligt heller, kanske nån vill ha en IRC-server? Men det är efter sommarn då, som sagt...

griffin

Mupp> Låter förträffligt! Tror 40-50GB är mer än väl, som sagt - patchar de de mest förekommande spelen och de mest obligatoriska filmerna etc. Och efter sommaren är väl kanon, vem fan har tid å lira när solen skiner menar jag? :D

Hittar vi nåt innan det fine, men i alla fall jag anser att ditt erbjudande är taget. Och samma sak med dig Sledgehammer, hojta till när du får det bredband så tar vi och ser var vi står då! Det värsta som kan hända då är ju att vi måste *välja* en av två servrar :)

Hur som helst, både FTP och DC är väl optimalt och måste vi välja tar vi det då. Jag hjälper mer än gärna till om det behövs vid installation/adminskap... sånt tycker jag är skoj!

Nu skall jag tanka Falcon 4 prylar och förbereda ominstallation av MFS2K4 för här skall flygas framöver! Det ser ut att kunna lugna sig på hemmafronten nämligen, nu när sommaren är här. Vänta nu... solen var det ja. fan... :P

Jens
snappahead

Mr Jim

griffin>På nätterna är det mörkt och skönt :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Jim, det har du så rätt i men det märks att du inte har småbarn. ;) Nätterna går åt till att inhämta förlorad sömn, i *bästa* fall! Detta vare sig jag vill det eller inte. :D En gång i tiden var jag nattuggla och jag älskar att sitta och lura framför datorn framåt småtimmarna men det går bara inte längre, och det är... irriterande :)
snappahead