News:

No significant change

Main Menu

Nosig DC hub/FTP?

Started by griffin, May 29, 2004, 10:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

*morrrr* utbyggnaden av vår telestation blev "lite" fördröjd. Skulle varit klart nu men uppskjutet till  DECEMBER. Är det lite det? :-/

Nåja, jag röstar på en ftp-server iaf, vill man chatta finns ju IRC =)
Med DC blir det lite så att den/de som har nåt nytt måste vara online för att det ska kunna spridas.
Mvh  - Stefan -


Obizzz

jag skulle nog också föredra en ftp och ser gärna att det kommer upp en sådan men vi kanske ska akta oss för att göra det för officiellt om det kanske hamnar lite material som ligger i gråzonen där :)

Kanske dumt att ha info om den på hemsidan t ex det är jag personligen som står ansvarig där.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Just därför förespråkar jag en DC hub. Det skulle vara ett bra alternativ till nån sorts kombination av irc/icq där man kan dela filer (filmer på flygplan för att tala klartext ;)  )samt chatta om man nu vill det. Ett enkelt och snabbt sätt att utbyta information och data :D

En FTP är trevligt men som sagt, det kräver först att folk tankar upp en massa för att det skall bli skoj och så har vi det där med att hålla en FTP och allt material som hamnar där, laglig eller inte. Jag tror användningsområdet här på nosig snarare sammanfaller med en DC hub, man byter lite intressanta filer/program inom Nosigs ramar (för vill man byta mer finns andra hubbar som bekant). I övrigt så... tja... det finns resurser därute och de flesta torde ha tillhång till dem.

För mig och min idé med det hela är att kunna ha enkel tillgång till *era* coola flygplansrelaterade saker och samtidigt dela med mig av allt skit jag samlat ihop som kan vara av intresse för er. I övrigt reder jag mig bra. En FTP skulle bli för beroende av vad folk orkar lägga upp.

Nåväl, allt detta är lyxproblem. Utan server kan vi sluta spekulera i vad som är bäst och med server kan vi ha både- och om vi inte kan välja... Jag är redo att stå för ev. arbetsinsats och jobbar på en ev. server men det finns inga löften där... så forska vidare ni som kan...
snappahead

Obizzz

En DC hub skulle ju dock kräva att man var online för att någon ska kunna tanka från den, kolla hur många som är på forumet under en dag så ser du problemet :)

alltså den lilla raden längst ned, currently browsing.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Magnus

Personligen så tror jag att online problemet inte är ett problem. Bara något håller igång en hubb så är det bra. Själv har jag dynamiska IP så det är svårt. Men visst jag kan dra i de trådar jag kan för att skaka fram en "host"

griffin

Jo, jag är väl medveten om online biten men jag anser att den nackelen lätt övervägs av fördelarna. Om inte annat är det väl bara att pröva sig fram den dan vi har möjlighet. Kanske kan man ha båda, som sagt.
snappahead

Dubble0zero

Det bästa är nog om vi kan ha både en DC hub, och en FTP...
Då kan man ha saker till spelen på FTPn, t.ex. patcher addons och sånt (nosig pack till OFP t.ex.) och så kan man dela med sig av resterande intressant material och chatta via DC hubben... :)
...000... =)

Magnus

Alternativt (vilket är enklare) är att den fantaskiska människa som åtar sig att ha servern igår har lite eget hårddiskutrymme så han har alla grejjerna så är det bara att logga in och ladda ner. Vilket för mig verkar smidigare.

Men visst, jag är inte så "patch-beroende" så för mig handlar mest om en kul grej ;)