News:

No significant change

Main Menu

Nosig DC hub/FTP?

Started by griffin, May 29, 2004, 10:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

griffin

Slogs av en tanke... skulle det vara läge med en Nosig hub eller FTP?

Min idé var att det finns både film och annat skoj som i alla fall jag gärna delar med mig av till er andra om det finns intresse. I så fall skulle man ha password på den så att bara reggade och aktiva medlemmar har tillgång.

Tänkte inte att det skulle vara en hub för warez eller annat, sånt får man hålla på med annorstädes i så fall.

Frågan är om det behövs nåt sånt, det kanske sker utbyte på en lagom nivå ändå. Andra frågan är vem som i över huvud taget kan (och vill) ha en sådan snurrandes.

Men jag ville iaf dela med mig av tanken! :D Har för mig att detta varit på tapeten tidigare men orkade inte leta...

mvh Jens
snappahead

Andreas

Jag är väldigt intresserad. Har några filmer men skulle gärna vilja ha fler :D

Men vem är villig att ställa upp med en hub/server?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

:) Ja, vem? Tror kraven på tillgänglighet är större än hastighet om det handlar om FTP/DC hub.
snappahead

Mr Jim

En privat DC hub skulle ju vara rätt mäktig, då kan man ju chatta om man känner för det också, är det nån som är kunnig på hur man använder/skapar en DC server?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Håller med, en FTPs fördel är att liten skara användare inte påverkar innehållet men nackdelen är att allt måste laddas minst 2 ggr, en upp och en ned. Tror mkt mer på en hub. Helst skulle man vilja ha både- och. I det fall det är två passive användare som vill göra utbyte så antar jag att enda utvägen är en FTP? Är dålig på sånt...

Jag skulle kunna lära mig hur man gör  / gå igenom olika hub-program. Men jag kan inte ha den på min burk pga min ISP. Men om nån står för burk står jag gärna för tid och arbete som krävs för att få igång och underhålla det. Skall även kolla om nån jag känner kan bistå... det *måste* ju inte vara en Nosig person som har datorn som hubben snurrar på menar jag, även om det är en fördel.
snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

#6
Grymt bra idé!!!

Jag är rätt oinsatt i vem som driver den här webservern som NOSIG ligger på med forum och websida och allt sånt. Samma person kan ju helt enkelt bara gå till:

DC Hub Program

Ladda hem, installera, meddela oss adress och port och sedan kör vi!

Mr Jim

Magnus>Tror Snajper har tillräckligt med saker att göra, han driver ju all sådan verksamhet helt ideelt också(men om han vill så varför inte)...kanske nån annan som har en egen server som sitter och drar ström?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com