News:

No significant change

Main Menu

FAAN!

Started by Obizzz, May 26, 2004, 21:01:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Obizzz

Jag vet vem som ligger bakom.. ctrl varför är inte du i 87 chaten? :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

#3
OK, låt mig göra en gissning på G2I... Troligtvis helt fel men de har ju komerciellt intresse i att F4 inte blir för bra eftersom de skall släppa Fighter Ops i slutet av 2004 (btw, tror det när jag har den installerad på min HD)...

Synd att BMS inte får chans att släppa fler uppdateringar för jag kommer att sakna det dåliga vädret som finns i BMS 1.03 och som är disablat i BMS 2.0 :(

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

Det är inte G2I, ledsen om jag låter hemlig nu men jag fick inte säga mer enligt min källa inom 87th men sanningen kommer nog snart fram det är en del som varit på rätt spår på frugals forum.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

#5
[Konspiratoriske Lupson påslagen]

Efter att ha läst igenom konspirationsteoretikernas idéer på Frugalsworld så verkar ju det mesta peka på att det inte är G2i som ligger bakom, inte heller Atari mer än indirekt. Frågan kvarstår - vilka förutom ovanstående har något lagligt inflytande över BMS arbete, Falconkoden etc? Med risk för att Ctrl stryper mig låter det som om F4UT, eller kanske avhoppare inom F4UT, vill stoppa BMS eftersom BMS väl är baserad på SP3.exe. F4UT skrev väl dessutom ett avtal med G2i el. ev. Ataris föregångare.

Å andra sidan gillar ju Ctrl F4UT och anser att FF inte är guds bästa barn - Det talar emot: "Jag säger inget mer... ni som varit med ett tag vet säkert vem jag misstänker ligger bakom allt". Men FF känns inte sannolika i detta sammanhang.

ViperOps är något som dykt upp. Verkar vara illa omtyckta av de flesta - men vilken laglig rätt kan de ha?

RP-gänget? eRazor?

Jaja. Jag det lär väl visa sig. Dessutom har det varit "End to .exe edits" ganska många gånger nu - helt uppgiven behöver man nog inte vara. Och dessutom - BMS 1.03 + SP3 + FF2.1 är väldigt bra som det är!

[konspiration off]
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Ja det verkar ju finnas några stycken fjortisar i F4 communityn som inte gör annat än att ställa till problem för de andra. :-/

--
Kikar på lupsons signatur och kan inte hålla tillbaka en kommentar.... :D
När man säger så blir en underförståd hänsyftning att kustartilleriet inte är riktig militär :p :D

Lupson

Jotte: Äntligen någon som förstår!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X