Varför började ni hänga på nosig och vem tipsade?

Started by Obizzz, May 13, 2004, 00:29:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Vi har ju nu blivit några stycken så jag började fundera på hur alla har hittat hit genom åren.

Hur jag hittade hit står här: http://www.nosig.se/index.php?sida=historia
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Har ingen aning hur jag hittade hit! Måste varit någon Evreka sökning eller någon länk? Det verkade i alla fall vara ett ställe där man kunde få information om Flanker 2 på svenska. Hur hittade ni varandra på ICQ och mailinglistan? Genom synlig email på andra forum eller?

Horizon

Satt någon gång under sommaren/hösten 2000 och sökte efter svenska flygsimulatorklubbar och hittade Petters sida. Kontaktade honom och han lotsade mig vidare till mailgruppen. Så är det. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Jag skapade mailinglistan från början sen kommer Petter med i bilden och drog upp verksamheten med hemsida etc. Sen fick vi vara med i PC Gamer om jag inte minns fel och några andra tidningar, jag skrev epost till alla stora svenska spelsiter om att vi letade folk som gillade simulatorer. Petter skrev några artiklar och recenserade lite spel samtidigt som han gjorde reklam för oss, nice. ÃÅ"ber Snajper ordnade detta forum som är bra mkt smidigare än epostlistan som kunde bli ganska överfull ibland när det pågick heta diskussioner ;)

Man kan titta på memberlist och joindate så får man en liten hum om vilka som var med från "början" och vilka som kommit hit på senare dar.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Jag skyller allt på Jimmy, det är hans fel alltihopa. :D  
Var med i starten av mailinglistan men aldrig varit helt förtjust i sådana. Blev betydligt mer aktiv när vi gick över till forum format. :)

Phlerp

Jag blev rekomenderad på Ubisofts IL-2 forum att komma hit av någon härifrån(minns inte vem) efter att ha skrivit något om svenska plan (är nog enda gången jag postat där). Måste ha varit precis när forumet kommit upp. Men jag hade så mycket andra forum som jag var aktiv på så jag ignorerade det oförskämt nog den trevliga inbjudan.
Någon månad senare snackade fluff om Nosig (har för mig att han läst just den inbjudan och till skillnad från mig och bestämde sig att kolla upp det), och helt sonika beordrades det att samtliga tre (jag, fluff och baloo) skulle joina... och på den vägen är det, men jag har flest inlägg av oss tre ;)

Doc

Efter mycket tjat från KeyCat ;-) så hittade jag också hit.

Mr Jim

Ni som inte gjort det borde skriva på "Vem är jag och vad sysslar jag med?"-tråden...basta! :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com