News:

No significant change

Main Menu

Försening av Cougar-leverans

Started by Silverback, April 16, 2002, 10:57:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Jag har talat med ägaren till svenskadator idag. Han har inte haft något med beställningen att göra så han vet ingenting. Men nu bestämde vi att han skulle gräva i saken och att jag skall ringa honom imorgon.

Det borde inte vara så svårt att få klara besked om vad som har hänt, har de inte kommit iväg? har de blivit levererade till fel adress, har någon missat beställningen eller ligger bilen i diket?

Vad som heslt är bättre än att inget veta o bara vänta. Kommer det dröja en månad innan ny leverans kan vara möjlig så vill vi veta det så vi kan skita i TMs dåliga distrubition och köpa våra cougar någon annan stans högljudtt klagandes på den dåliga servicen.

Själv börjar jag tröttna på att höra att dom inte vet något.

Nåja, hoppet är ju det sista som dör, så vi får hoppas vidare på snar leverans.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Silverback

#33
Om det visar sig att TM Danmark INTE levererar våra Cougars enligt överenskommelse måste vi ju få tillbaka våra pengar så vi kan shoppa från andra källor. Tyvärr tar ju en sån överföring ett dygn (om den görs innan 17), så klockan tickar på.....
Softwareexpress i STHLM har enligt uppgift "ett gäng" Cougars (på hemsidan skriver dom "några" exemplar), dom anser lite surt att det exakta antalet är en företagshemlighet, men "några" är inte tillräckligt många för att jag skall känna mig säker på att få en om dagarna fortsätter att rinna iväg under det att TM Danmark kollar upp om den vänstra handen vet vad den högra gör.

Vore jättetacksam om ett så snabbt besked som möjligt så att pengarna, om det nu går så illa, kan flyttas tillbaka.


Återigen, vill inte verka stressande, men detta verkar inte gå så smidigt som vi hoppats så då måsta man ju se om sitt hus.

Tack Weas, Mas och ni andra !
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Yak

#34
Hej alla

Jag bangar och beställer från Software Express istället.
Visserligen 550 spänn dyrare men hellre det än att stå utan.

Jag avbeställer alltså härmed min Cougar.

Weas och gänget ska ha stort tack ändå!

(om det kan vara någon tröst så säger ju lagen om alltings inneboende djävlighet att eftersom jag nu har beställt någon annanstans så kommer ni andra naturligtvis att få Era imorgon till halva priset - bara för att djävlas med mig ;)  

/Christian "Yak" Andersson

Silverback

Jag har funderat, om jag kan ha en Cougar senast fredag med MAS express är det OK, annars måste jag be om pengarna tillbaka snarast så jag kan shoppa på Softwareexpress.
Vågar helt enkelt inte vänta längre, skulle aldrig förlåta mig om jag inte shoppade en Cougar när dom fanns tillgängliga och jag hade pengarna.

tjohej !
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Snajper

Jag håller med Silverback.

Det tråkiga är att det är inte första gången som TM missat saker och ibland helt enkelt skitit i löften... :-(
Om det inte var så att dom gör dom bästa stickorna så skulle jag köpa ett annat märke. :-/
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

ft

Det är däremot få andra företag som har så bra eftermarknadssupport som TM! Drog av fjädrarna i min gamla PFCS ett par gånger och fick med expresspost på ett par dagar både nya fjädrar, en extrapott, switchar och lite sånt bara ifall att bägge gångerna.

Sak samma med min F22, fick den senaste chiprevisionen gratis med expresspost från Frankrike ett par dagar efter att jag frågade vad den kostade via elpost. Detta var efter Guillemots uppköp så företagskulturen lever tydligen vidare!

Yak, verkar som om du kan få rätt i dina onda aningar... ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Weas


QuoteUppdatering i Cougar-frågan
Jag pratade just med Petter som hade pratat med butiksägaren som i sin tur hade pratat med Rupert på TM Danmark. Råttan på repet...  

TM lovade då att våran leverans gått igår, d v s rätt dag men fel vecka. Med lite tur har vi dem alltså imorgon. Om inte TM:s representant i Danmark ljög butiksinnehavaren rätt upp i ansiktet är de alltså på väg, en vecka sena.

Det finns hopp!
/Fredrik

Stämmer.

Nordic Simulator Group
www.nosig.se


SledgeHammer

Då ska jag zappa en SA-2 eller 10 så jag har nåt att fördriva tiden med. Den går ju såååååååååååååååååå långsamt när man väntar.
Mvh  - Stefan -