News:

No significant change

Main Menu

AEP

Started by Phlerp, March 10, 2004, 17:26:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Jotte/nån annan kunnig>GÅr det att importera missions/kampanjer från gamla hederliga IL-2 till IL-2FB/AEP? De handgjorda uppdragen till IL-2 var rätt fyllda av röjj om jag inte minns fel (speciellt de som var gjorda för just flygplanet IL-2).

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Uppdragen ska väl bara vara att kopiera in, hur det är med kampanjerna vet jag däremot inte.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Jotte

Ska väl inte vara något problem egentligen precis som Mikke säger. Sen kan det ju dock vara så att tex WP hastigheter och sånt skulle kunna behöva justeras pga att FM:n har ändrats så att det påverkar, men det skulle bara vara marginella saker tror jag. Il-2:orna har väl inte pillats i FM:n på så mkt efter att FB kom ut.

khalifa330

#27
Tjena,

Jag har testat AEP nu och det verkar lovande med den flygplanspark som har ställts upp.

En sak jag undrar är varför YP-80Ã,´ns motor plötsligt får flameout när man är ute och flyger med den?

Väldigt irriterande att starta om motorn när man är i kurvstrid.

Detta kanske beror på att det tidiga jetkärrorna var väldigt opålitliga och kärran var väl exprimentklassad 1944 tror jag.

Det beror säkert på att Maddox och company har modellerat JetÃ,´arna så realistiskt att motorerna brinner upp om man kör för hårt med dem osv.

Jaja, ngn kanske har något svar angående Jetmotorn i IL 2 FB.

Fly Low, Hit Hard!

Jotte

262:an blev iallafall purken om man drog för hastigt i gasen, hurevida YP-80 hade samma defekt vet jag dock inte.

Mikke_EAF331

Jag tror inte YP-80 är lika känslig för snabba gas på/avdrag som 262an, däremot har jagh för mig man får flameout om man trycker negativa G.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

khalifa330

Jotte,

YP-80Ã,´n har samma egenskaper som ME-262Ã,´an vad det gäller häftiga gaspådrag.

Mike,

Då förstår jag varför jag får flameout,

"We happened to be in a 4 Negative G Pushover with a MIG-28"

Tack för svaren.

Hälsningar Salim
Fly Low, Hit Hard!

Bax

Hade turen att hitta en public server med ett gött scenario - endast jetkärror !
Upplevde precis samma sak med "shooting star", ett kännt fenomen före FADEC motorstyrning att häftiga throttle rörelser gav antingen hög temp, kompressorstall eller flameout. I vilket fall förbaskat kul :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW