News:

No significant change

Main Menu

SP3 & MP = Positivt

Started by Maverix, April 14, 2002, 16:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Du Maverix... ändra HUD färgen nu. Ska du vara realistisk ska den vara grön. Det var den iaf i de riktiga "fåglar" jag sett (och i alla filmer som inte är svartvita HUDkamera).

=)
Mvh  - Stefan -

Maverix

Tack för tipset Sledgehammer, jag brukar ha grönt (Ibland Vitt).
Såg ditt inlägg om ILS & ATC, ju fler som anmärker desto bättre som sagt.;)

Maverix

SledgeHammer

Joo, jag tänkte ju så jag med då jag inte sett nån reaktion på ditt sista inlägg...

Och angående fägren, antagligen har de valt den pga att ögat är mest känsligt för grönt.
Mvh  - Stefan -

ft

Den gröna färgen har att göra med den holografiska presentationstekniken som används (nej, be mig inte beskriva den i detalj!). Det är svårt att åstadkomma andra färger. Det är också därför som vi inte lär få se siktlinjesindikatorer med färggrafik inom en nära framtid. Kanske när sådan grafik som ritas direkt på näthinnan slår igenom...

Hologram är som bekant gröna. Samma princip.

F ö är kraven på det fett som används som mellanlager i indikatorn rigorösa. En "hangar tale" som jag hört återgiven flitigt säger att det kommer från får på en viss gård någonstans, eftersom man inte lyckas hitta samma sammansättning på fett någon annanstans.

De är i alla fall snuskigt dyra...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

zebra

Visserligen kör jag inte på den absolut senaste versionen av SP3, men jag måste säga att även om den inte är perfekt så kommer vi att kunna få mycket kul framöver. Jag njuter av de missions som jag flugit den sista tiden (med varierande resultat :-OO fast det beror mer på mina egna begränsningar) och jag har lyckats slippa CTD's. Visst är det synd att inte ATC och Ils fungerar som de ska, men det finns så mycket mer i F4SP3 och vi får helt enkelt inse att det aldrig kommer att bli perfekt i våra ögon. Ju mer kunskap som man sitter inne med desto högre krav har vi. Tänk bara var vi stod för ett år sedan. Visst tillhör man de som vill ha mer,,, men,,, ta det lugnt och njut av vad som finns. F4 är inte oflygbart bara för att det inte är optimalt.
Tålamod gubbar.. Snart är vi ute och flyger och då djävlars.....:p

Horizon

Skönt att någon lite "down to earth" kommer in och talar ut! Du sa precis vad jag tänkte, Sandro! Jag behöver bara ta en fundering på hur det var att flyga F4 i originalskick för att få rysningar över hela kroppen... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

ft: Se där. Alltid lär man sig något. Det går att projisera med andra färger också, hologram behöver inte vara gröna. Jag tror nog att det finns en liten vinkling till ögats känslighet i det hela med. Se bara på ljusförstärkare, finns till förhärskande del i grönt utförande men det finns även röda om man vill ha det. Pratar vi passiv IR har de äldre varianterna mest röda displayer medan en del nya använder grönt eller rent av färgskala.
Mvh  - Stefan -

Weas

QuoteOriginally posted by ft

F ö är kraven på det fett som används som mellanlager i indikatorn rigorösa. En "hangar tale" som jag hört återgiven flitigt säger att det kommer från får på en viss gård någonstans, eftersom man inte lyckas hitta samma sammansättning på fett någon annanstans.

De är i alla fall snuskigt dyra...

Mvh,
 /ft

:D
Inte dåligt att hitta dom i första hand, de måste testat varenda fårfarm i hela USA! :-OO

Osar det skröna här? ;)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se