News:

No significant change

Main Menu

SP3 & MP = Positivt

Started by Maverix, April 14, 2002, 16:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Verkar som om ATC fortfarande krånglar i MP.
Mvh  - Stefan -

Maverix

Ja, ATCÃ,´n är fortfarande inte fixad och det samma gäller ILSÃ,´n.
Jag blir faktisk duktigt besviken på resten av betatestarna, ingen har reagerat på denna grej, jag har endast fått det bekräfftat från en kille och mer har inte hänt. Det enda jag får från testarna är "goda" råd hur man ska använda ILSÃ,´n och att man faktisk kan "skita" i tornet, bla bla bla. Ändan sedan 0331 builden har ATCÃ,´n och ILSÃ,´n i multiplayer inte fungerat.
Jag upplever dock att stabiliteten i MP är mycket bättre än tidigare och att FPSÃ,´n är något högre, bara ILS/ATC fixas och en del problematik med TGPÃ,´n så har vi en höjdar sim.

Vi får bara hoppas felet med ATC/ILS inte ligger i EXEÃ,´n.

Maverix

SledgeHammer

Det är en sak som denna .exe stress har fört med sig... man vet inte riktigt säkert om saker fortfarande krånglar när en del data bitar har fixats. Och tvärt om.
Mvh  - Stefan -

Maverix

Nämn detta gärna på beta forumet, både du och ctrl. Om flera anmärker på problemet desto större är chansen att det fixas innan det är försent.

Maverix

Horizon

En liten fråga till er som kan något:

Vad är det för skillnad på ".exe-problem" och "data-problem"? Varför grejar man med de olika grejerna "på skiljda håll" så att säga? (.exe-stressen som Sledge nämner).

Jag har lite svårt att hänga med i skillnaden mellan ett problem i exe och ett dataproblem. Hajar ni?  :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

exe filen är den fil som består av källkoden, den talar om "hur" Falcon ska göra då vissa kriterier är uppfyllda och källkoden ägs som bekant av G2 Interactive, "pressen" kommer därför från G2,
Data filerna är.... just data filer, antalet träd som ska finnas runt denna bas, hur högt en SA13 kan nå, hur stor radarsignatur ditt F16 har, när en ACE kan se ditt F16 "visuellt" osv osv.

"Offline Maverix"

Horizon

Aha. Tack för ett bra svar, både Maverix och ctrl! Nu hänger jag med.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Ett praktiskt exempel: Tydligen krånglade något med AA-9 som resulterade i CTD. Någon rotade lite i det hela och kom fram till att det var problem med några färger. Efter justering funkar det tydligen bra och ändringen kommer att vara med i nästa installer uppdatering/release.
Mvh  - Stefan -