News:

No significant change

Main Menu

SP3 & MP = Positivt

Started by Maverix, April 14, 2002, 16:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Det tar emot att gå tillbaka till SP1a, och för tillfället så lutar det åt att det är just det vi kanske får göra för att kunna flyga online. Offline så är SP3 mycket stabil och jag har gjort täta missions och är nu på dag två i mitt beta campaign, allt detta utan ett enda CTD.
Jag har rapporterat en del mycket allvarliga buggar till programmerarna och de gör väl så gott de kan men som läget ser ut nu så kommer SP3 inte vara ââ,¬Âspelbartââ,¬Â i multiplayer, tyvärr.
Personligen så har jag MYCKET svårt att flyga SP1 nu och blir inte MP fixat i SP3 så blir det inte något online för min del, SP1 känns på tok för ââ,¬Âorealistisktââ,¬Â just nu och motivationen kommer inte att bli hög med vetskapen över hur SP3 funkar.

Det kommer en ny release i natt och fixas mina och ctrlÃ,´s buggar så tror jag att en hel del kommer att falla på plats och vi kanske får en Spelbar plattform att leka med.

Jag har tjatat mig till en ââ,¬Âfixââ,¬Â till Nvidias Geforce3 kort och detta är att ââ,¬ÂAniso Boxenââ,¬Â är aktiverad med de nya drivrutinerna, detta är nu fixat och man kan njuta av att ha ett ââ,¬Âshimmerââ,¬Â fritt landskap i Falcon. Nackdelen är att FSAA påverkar ââ,¬ÂFast 2-D Cockpitââ,¬Â och Geforce3Ã,´orna ger en ââ,¬Âsönderklipptââ,¬Â cockpit med ââ,¬ÂFast 2-Dââ,¬Â aktiverat och är man van vid FSAA så vill man inte vara utan, detta kunde de tyvärr inte fixa då eRazor inte är med i teamet längre.
Jag har dock testat Geforce4Ã,´an i helgen och med den nya fixen så är Falcon helt underbar med FSAA på max och ca 45FPS över Seoul vid 11.00 i ett campaign! Textel adjusment fungerar och man kan ââ,¬Âmaskaââ,¬Â bort den ââ,¬Âsönderklipptaââ,¬Â cockpiten, helt underbart.

Maverix

KeyCat

Hej Maverix,

Tråkigt höra att statusen på MP i SP3 fortfarande har mer att önska! Jag (och många andra) hoppas verkligen att programmerarna på något sätt lyckas få MP minst lika bra (helst bättre) än i 1.08i2 + RP5.0a innan tiden rinner ut!

Efter de första nedslående rapporterna med SP2 använder vi fortfarande 1.08i2 + RP5.0a och kommer att köra den tills vi läst tillräckligt mycket positivt om MP i SP3 eftersom denna fungerar stabilt för oss både i TE och kampanj.

SP3 verkar för övrigt _SUPER_ men eftersom det är co-op multiplayer som gäller för våran del är det för oss inte värt mycket om det inte fungerar stabilt i multiplayer.

Fortsätter att hålla tummarna och "beama" positiv energi i F4UT teamets riktning/ar (svårt eftersom alla är spridda över halva globen :-) och vill passa på att tacka dig och alla andra som på ett eller annat sätt är inblandade i F4UT/SPx.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Weas

Du verkar vara aningen insatt i F4, kul att se dig här!
Tyvärr har F4 legat på hyllan mellan uppgraderingarna. Hoppas verkligen att resurser läggs ner på SP3 innan det släpps, annars är det bara att hoppas på F5! :-(
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

ft

Jahapp, just när jag börjar vara peppad. :( Får sikta in oss på Il-2 så länge antar jag, i väntan på Falcon V. *suck*

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Maverix, är nyfiken på om den senaste versionen innebar några förbättringar i multiplayer? Förstår att du bara haft den i ett par timmar och troligtvis inte hunnit testa ännu men om/när du har så skriv gärna en rad!

Tror att för mångas del är multiplayer stödet i SP3 "make it or break it" och som sagt tidigare så håller jag tummarna på att de lyckas...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

hrm.. som beta testare så har jag hafft den i minst 3 veckor, RC1, RC2, RC3, RC4 och nu RC5.
Multiplayer är helt "stutter" fri och det hela flyter på ganska "laggfritt". FPS är förbättrade men det som drar ner betyget är att ILSÃ,´och ATCÃ,´n inte fungerar som det skall i Multiplayer, offline fungerar ILS & ATC utan problem.
Annars är det CTDÃ,´na som jag upplever som mest irriterande, dessa är dock kraftigt reducerade sedan de två senaste releasen.
Det som får mig att låta negativ är att många beta testare är faktiskt ganska nöjda med nuvarande build och det diskuteras om bästa release datum. Häromdagen fick vi även besked om att den releasen som finns på våra hårddiskar kommer förmodligen vara den releasen som kommer släppas och detta gör mig besviken.
Jag skulle vilja ha mina & ctrÃ,´s buggar fixade innan jag anser att SP3 är färdig för release.

Maverix

Ps. Maila mig på maverix@telia.com

SledgeHammer

Det verkar ju som om det faktiskt inte var sista builden iaf. Mer fixar vad det gäller data som sänds/inte sänds (flooding) samt en del andra saker.

Jag är faktiskt lite positiv iaf, och visst ska vi testare låta positiva. CTDerna har ju minskat. Att en del saker sen inte fungerar får ju inte zappa humöret helt. Det är ju just därför vi testar.
Mvh  - Stefan -

Maverix

Ja det ligger en hel del i det du säger. Hör av dig när du känner för att testa MP med mig & ctrl, vi behöver verkligen TESTA multiplayer biten.

Maverix