News:

No significant change

Main Menu

SP4 ute!

Started by griffin, February 25, 2004, 18:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Vad är det för saker man primärt ska ladda ner för att "känna efter"? Saknar dock JAS 39 Gripen från FF 2.1 men som Ctrl brukar säga så känns SP4 mer "seriöst" än hela FF grejen, doch har dom ju fler modellerare?

1. BMS 1.03?
2. Hi-tiles?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Clark

QuoteOriginally posted by Mr Jim

1. BMS 1.03?
2. Hi-tiles?

BMS 1.03 är ju ett måste för grafiken i alla fall, men testa gärna SP4 ett tag innan du lägger in BMS, mest för känslan.

Hi-tiles är ju inte helt fel, även om jag tycker att terrängens repitivitet (heter det så?) blir betydligt tydligare med Hi-tiles, så jag kör med de vanliga texturerna.

Visst saknas en hel del modeller som finns i FF2, men i SP4 är varje modell mer exakt modellerad. De flesta F-16-modeller har egna cockpits t.ex., vilket gör känslan bättre.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

Mkay, nu är SP4 iaf officiellt ute.

Funkar BMS 1.03 ovanpå det?

Vad mer vill man ha, HiTiles var ett förslag...

Funtar fasen på att ragga Ayes 16x12 för lägre än så vägrar jag köra :D

Hmmm, i standard SP4 står det att de har fotorealistiska texturer i cpt, men inte ser de speciellt fotorealistiska ut... har jag missat nåt... kör i 1024x768 enligt anvisning.
snappahead

Mr Jim

#11
ctrl>Aha är det SP gänget som ska släppa det? Är det 512 texturer för tiles + flygplanstexturer eller bara tiles?

Är manualen till SP4 inbyggd i installern?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Clark

Manualen till SP4 ingår i SP4-installen.

Nyare versioner av Hi-Tiles kommer ges ut alldeles snart tillsammans med den nya meshen. Kommer väl i samma veva som nya BMS-versionen. Väntas närmsta veckorna.

512-texturer till flygplanen för SP4 vet jag inte när de kommer, men förmodligen inom kort.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Assassin

Tycker bara det är trist att SP4 släpptes innan den skulle släppas.. Frugals World forumen som faktiskt var superba forum är ju nere nu och det är inte säkert att de kommer upp igen någonsin. Iof, nosig forumet är härligt att vara på men inte internationellt i den utsträckningen FW var...

Fast skönt att de äntligen är klara med SP4. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

TrakDah

Inte kommer upp nånsin?? Hur så?

Men min egentliga fråga/inlägg är att man ska som det ser ut vänta med SP4 tills HiTiles och BMS e klara och eventuellt en ny SP4, vem vet - om några veckor :)

/TD som väntat för länge för att orka ha bråttom.


Assassin

Mark, altså Frugal, nämnde i kommentarerna om att forumet var nere att han skulle se över servern i helgen om han hade tid, och om den var totalt havererad så visste han inte om han orkade fixa den igen. Så slutorden där var "..if it ever comes up again" eller något i den stilen. :-/
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)