News:

No significant change

Main Menu

SP4 ute!

Started by griffin, February 25, 2004, 18:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Assassin

Umm, vilka nya "blåa" (altså inte Mig's och dylikt) flygplan är det egentligen de lagt till i SP4? Har inte tillgång till min x86'a just nu (sitter med en iBook i skrivande stund) så kan inte se efter själv... förräns om en vecka. :/
De inkluderade inte en Gripen antar jag?
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

TrakDah

ctrl (och Clark med)

landade du med eller utan luftbroms ute? Kan tänka mig att det spelar ganska stor roll då/om markeffekt simuleras

/TD

Obizzz

kan man ju inte klandra er för så ofta som det kom nya BMS för ett tag sedan.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Har äntligen fått nån timme med SP4 och BMS - villken höjdare !
Trots problemen som föregående inlägg nämt, F-18 problemen verkar ju vara en ren tabbe men F-15 landningen var ett mysterium - en studsande ground effekt upplevdes vid ett tillfälle med max flap men inte alla gånger ?
FM imponerar och man upptäcker snabbt hur mycket mer krävande F-15 är att flyga jämfört med F-16 - kul.
Vädret i kampanjen riktigt spännande.
Men hur é multiplayer ??? nån som provat ?

Till njutningen kan jag ju tilläga att min cockpit är så gott som klar och fungerar mycket bra - dessutom har jag programmerat om Cougar till mer realistisk setup och upptäckt såna härligheter som step bugg tex

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

#28
stepvaddå?

F-18 problemen är BMS relaterade. SP4 testades ju aldrig officiellt med BMS och därför upptäcktes de inte men det är en enkel fix så det löser sig förmodligen snart kan tänka mig att det kommer en SP4 fix om 3-4 veckor :p :D

bax kolla pm för övrigt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

En sak till Clark:
Jag upptäckte inte styr problemen efter landning då NWS var inkopplat på ren SP4 installation. Då man installerade BMS försvann därimot möjligheten att använda joyyan för NWS av någon anledning så att även om NWS lyser brevid HUD så kan man inte styra noshjulet med joystick :-/

Obizzz: Stepp bug - att flytta låsningen mellan trackade kontakts i TWS utan att behöva köra coursern över och designate (uusch vicken svenska det blev)
(Skall in och titta i roostern )

Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

vilken knapp flyttar man med? Jag har min Cougar programmerad med realistiska knappar bortsett från DMS. (sen har jag ju andra funktioner shiftat)

hmm appropå cockpit ja jag måste göra panelhelvetet nån gång har ju allt hemma :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Obizzz: TMS Right i TWS mode, lås först på en och sen kan du enkelt "toggla" mellan kontakter mycket smidigt medan man "sorting targets"
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW