News:

No significant change

Main Menu

SP4 ute!

Started by griffin, February 25, 2004, 18:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Clark

#16
Frugal's kommer nog upp igen, oroa er inte.

Och den versionen som släpptes var den riktiga, det var bara det att Terrapin på Flighthangar.net släppte den innan F4ut gav sitt tillstånd. De har själva sagt att det är den riktiga, det står på http://f4ut.frugalsworld.com.


/C

EDIT: Redan nu så är forumen nästan uppe igen, det står åtminstone en skylt att det är nära nu.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Clark

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Inte kommer upp nånsin?? Hur så?

Men min egentliga fråga/inlägg är att man ska som det ser ut vänta med SP4 tills HiTiles och BMS e klara och eventuellt en ny SP4, vem vet - om några veckor :)

/TD som väntat för länge för att orka ha bråttom.


Det här är den definitiva SP4 som är ute nu, så det finns ingen anledning att vänta. Det går ju alltid att lägga över BMS när som helst. SP4 funkar utmärkt, även tillsammans med BMS 1.03, och ser strålande ut.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

TrakDah

5-etta!


No further comments

ROFLMAO!

/TD

Clark

Hmm, en bugg i SP4? Jäklar, det hade vi aldrig trott... :D

Behöver väl inte nämna en viss annan sak som släpptes för inte så länge sedan som också hade buggar, minst sagt... Och så vitt jag vet så kostade den pengar...

/C

Förresten funkar SP4 utmärkt trots buggen vad jag har märkt. Däremot är det väldigt känsligt att landa, kan vara ett resultat av buggen.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

LOL :-OO


Lite tradigt att man ska vara bortrest den vecka som sp4 släpps. Iofs har jag nåt att längta till när jag kommer hem :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Clark

Jag gjorde en mängd landningar i lite sidvind i går. Man får sätta ner planet väldigt mjukt för att inte krascha, får mig att tänka på hur Falcon var när det släpptes.
Rodret funkade bra tills jag träffade marken, då svängde planet ofrånkomligt åt andra hållet så att jag alltid missade landningsbanan, och det gick inte att använda rodret för att svänga tillbaka.
Jag testade sedan samma landning i SP3 / BMS 1.03 och där funkade det utan problem.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

läste i SP4 manualen (tror jag) att de ökat effekterna av "ground effect" det kanske kan vara orsaken till dina studsningar?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

Testade F18D igår och den flaxade med vingarna när man rollade eller fällde ut luftbroms, dessutoms så var spakrörelserna i 3d cockpit inverterade :P
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst