News:

No significant change

Main Menu

BMS 1.0 är ute

Started by Maverix, December 20, 2003, 10:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

http://www.bonetweb.com/boban/patchar.htm

Här är Manualen:
http://benchmarksims.com/f4/BMS%201.0%20Manual.pdf

Det jag omedelbart kunde märka är att "molnen" nu rör sig och att de lämnar skuggor efter sig.

Maverix;)

Assassin

Laddade hem och provade nyss.

För mig blev det en ännu trevligare upplevelse. Förra BMS'en hade jag lite problem med.. Jag hade inte fått doppler effekterna att fungera innan och med det nya motorljudet (plus de andra effekterna) så var det verkligen flygkänsla i spelet. EBK'ns gradvis accellererande dånande och min wingmans fly-by schhhhwweeeeeeoooouuuuuccchhh när jag gjorde en touch & go var helt otrolig! Stabilt är det också, inte en krasch på 4 testrundor i TE och Instant Action. Och på tal om det.. prova flyg mot ett par MiGs i åskväder.. WOW!!

Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag tycker Falcon 4 nu är snyggare (jag kör iof hi-tiles) än Lock-On och flygkänslan har nu äntligen kickat in till 100%!! (från 90% visserligen men ändå.. nu måste jag bygga mig en riktig fysiskt cockpit ju.. :D )

Så ladda hem BMS nu genast, det är en order! :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

KeyCat

Har avvaktat och väntat på detta, lär bli test innan julafton :p

Någon som vet om några förbättringar är gjorda i mutliplayer koden?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Satan va mkt grejs dom fixat och fipplat med, helt ny MP-kod lovas i framtiden också..hoppas bara att SP4 blir kompatibel med denna exe....Det mest optimala vore väl SP4+FF3+BMS 1.X...oh..jag är nämligen lite småkär i FreeFalcons F-14 modeller ;)

Assassin>Var hitter jag dom här Hi-res til:en och när egentligen ska man lägga till dom i ordningen?

Fan dom har gjort mer realistiskt helikopter beteende, satan va ambitiösa dom verkar!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Assassin

Hi-Tiles siten: http://falcon.lovesignal.org/falcon/hitiles/

Finns ett installations program för download med där också.
Bara att trycka in när som helst ungefär, fast jag har alltid installerat Hi-Tiles direkt efter en nyinstallation av Falcon 4 samt efter jag patchat upp det.

ang. MP kod: I manualen står det att de har gjort en hel del ändringar men inte implementerat dem i V1 releasen. Däremot så har de gjort den nuvarande MP koden stabilare och vädret förs över till hela nätverket när man flyger så alla får samma trevliga moln.. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Mr Jim

#5
Assassin>Du har inte märkt några probs med high res tiles och DXT komprimeringen? Så man måste ladda ner alla "packs" med high-res tiles det finns inte nåt där han har slagit ihop allihopa? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Assassin

Svar Nej, inga som helst problem för mig iallafall. Inga glitches eller felaktiva texturer osv. vad jag märkt.

Yup.. man måste ladda hem alla packs.. :\ men tur nog så är det inte så många. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Maverix

Angående MP koden så näms följande i manualen:

There have been enormous enhancements made to the multiplayer (MP) code. Regretfully, those changes did not make it in time for
this release. These changes will hopefully be introduced in the near future. There have, however, been some minor MP updates: The
sim should be inherently more stable whilst flying online, and the new weather data propagates correctly across clients, i.e. people will
experience the exact same weather conditions.

Maverix