News:

No significant change

Main Menu

Hmm... kan detta stämma?

Started by Horizon, December 10, 2003, 13:15:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Körde demot med en F-15 som flyger lågt (riktigt lågt!) uppför en dalgång. Okej att FM i LO ska vara bra, men var det där verkligen realistiskt? Planet uppför sig ju som någon sorts rymdfarkost när han drar G som borde ligga långt utanför skalan... tycker jag...

Vad säger ni, någon mer än jag som tycker att det manövreras lite väl våldsamt?

Ett stort plus för den ljudliga ljudbangen som blir varje gång han bryter genom ljudvallen. Tummen upp för den! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

AI:t manövrerar aggresivt i LO.
Det har olika anledningar, men m du t.ex studerar hur "follow me"-ringen på HUD:n i Su37/33 & MiG29 uppför sig i Nav-mode så kan du få en förklaring till det.

AI:t följer denna "Follow me" strikt (testa med autopilot) och då blir effekten den du ser.
Sen är AI:t programmerat för att alltid göra allt den ska så fort som möjligt: lite som en racerförare i jmf mot en mjukkörande billist: Så ska den gasa gör den det i full brännare. Ska den bromsa gör den det så sent som möjligt med broms.

/TD

Disclaimer: Detta är inte en bortförklaring, utan en förklaring

Horizon

Okej, men är det inte en av spelutvecklarna som flugit planet som är i demot? Jag menar, han flyger ju under broar och sånt. Kan man instruera AI att göra sånt?

TrakDah

NU fattade jag vad du menar :D

Mjo, visst flyger han (inte AI, inte autopilot) hårt, men det tillåter planet. Om du ser på flyguppvisningar (riktiga, inga i Sverige med våra hyperrestriktioner) och då särskillt på solo-uppvisningar (dvs inte Blue Angels odyl) så kommer du se att piloter verkar vara himla pigga på att spaka aggressivt: Om de ska rolla 45 gdr så är det en distinkt 45 rörelse i maxrollhastighet med påföljande mot-"knyck" (för att motverka trögheten) som stoppa rollen vid exakt 45 gdr.

Det bästa exemlpet jag sett på detta i Sverige var den Mirage som flög på Uppsala om det var 2 år sen.

Edit: du kan alltid se de G som dras vid varje ögonblick längs ned på skärmen i exteriörvyerna.

/TD

Horizon

griffin

Ja fan, den där Miragen i Uppsala skall jag sent glömma. Och jag glömmer hur lätt det är att glömma att man kör hårda restriktioner här i Sverige.

Skulle vara kul att se en *riktig* uppvisning nån gång... Undrar t.ex. om svenska uppvisningsflygare krämar på mer utomlands? Vore skoj att se en otyglad JAS! :D

Om ursprungsfrågan... var det inte sagt att planen beter sig bra inom gränserna men lite mer tveksamt (skriptat) utanför? Lite synd är det för en av poängerna med en sim är just att det är möjligt att gå utanför gränserna utan att få smaka. Nåja... extern vy full EBK, basen på max och man glömmer lätt alla negativa tankar man hade om LOMAC :p
snappahead

Obizzz

säga vad man vill om lomac, personligen gillar jag ju den och efter ett par patchar kan den nog bli riktigt trevlig, men flygkänsla är det ju störthärligt att bara susa fram och lågflyga med en F-15 eller Su 27. Hur realistiskt det är kan ju inte jag svara på men den har det som enligt mig är viktigast... inlevelse :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Swebeast

Jag måste faktiskt hålla med Obizzz där....inlevelse...här har Ubi lyckats, att smyga fram nattetid med en SU-25, endast stjärnorna och det svaga ljuset från instrumenteringen lyser upp tillvaron och det behagliga mullrandet från motorerna får en att känna sig trygg och...verkligen känna att man sitter i en cockpit.

Och där!! Framme vid waypoint 2 trycker en intet ont anande konvoj i nattens skyddande mörker..tror dom ja..jag trycker på knappen för markmode och väljer min vapenlast; lysbomber (ja, suck, inatt får jag inte vara med och minska antalet kapitalister i världen utan enbart ge lite kommunistiskt ljus över saken). Lys färdig. Lys klar. LYS!! Bombs away!! Ett vackert vitt sken får de dumma jänkarna att sakta (för sakta) öppna sina trötta ögon för att, i bästa fall, hinna få en glimt av vad som släckte deras liv....:-/

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC