News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

BEQ>Halsmandlarna är en bitch mest pågrund av vad du nämnde som sker efter operationen. En intressant upplevelse helt klart ;)

Horizon>Krya på dig, hoppas du blir helt återställd?

På den där Lo-Mac servern ni dominerar på kör dom med labels? Det är så härligt att "sneaka" runt med de ryska kärrorna :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

Horizon

Horizonten och BEQ är ute och gör luften osäker om drygt 10 minuter (ca. 20.30). Alla är välkomna till TS2 Gbg för vidare instruktioner. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Luften var mycket osäker om man flög Su-33 på S77-servern ikväll. Fick 9 st. Det var riktigt fint. Som värst hade jag plockat ner 2, innan jag fick avbryta då det kom 5 ytterligare och jag fick fly hemåt. Den jag har samarbetat med flydde också men fick soppatorsk. Ca 20 nm ut från hemmabasen (med närmaste fi ca 20- nm i baken) kom mina kamrater i luften och kunde jaga bort rödskinnen och jag kunde landa. Underbart spel, LOMAC!

Horizon

Ja det var trevligt igår kväll. Själv fick jag inte uppleva min första "riktiga" kill. Dock fick jag skickat iväg en tre fyra Slammers mot fienden. Får se det som lyckat då jag är nästan helt grön på att sköta radar och knapptryckningar. :)

Fick bita i gräset en gång, men jag tror att jag skyller det på morsan som ringde och störde mig just när jag slängde facklor som bäst. :D

Mera LockOn!

BEQ

Kanelbulle till. Jag kommer att börja köra om en stund.

Horizon

Jag är på TS för lite seriöst flygande. Kom och var med. :)

BEQ

Jag hittade en server i helgen där man körde uppdrag lite mer åt IL-2-hållet. A-sidan hade F-15 och A-10 och B-sidan Su-27 och Su-25. Attackflygplanen hade i uppgift att slå ut den fientliga basen och det fanns gott om terrängmask OCH lv, så det gick att smyga fram, men var ändå något kanaliserat i terrängen. Dock var det några kraftiga begränsningar på servern: labels, AWACS-view och externa vyer var till och dessutom hade varje sida tillgång till stridsledning. Det gjorde att det var omöjligt att smyga in på låg höjd. Jag var allvarligast drabbad eftersom jag ställt ner mina labels till mer realistiska avstånd, vilket gjorde att jag upptäckte fi senare än de upptäckte mig.

Jag flög A-10 och tog mig snabbt in i bergsterrängen för att undvika Su-27:orna som mest var inblandade i ett riktigt clownkrig med F-15 (förstår inte varför nästan alla flög jakt på den här servern...). Till slut var det en Su-27 som uppmärksammade mig och flygstridsledaren började ge mig jaktvarning. Jag hade Su-27:an på radarnaren och tittade åt det håll där han borde befinna sig och till slut fick jag också syn på honom. I samma ögonblick sköt han en R-27ET på mig. Jag drog av gasen (så där smart i en fullastad A-10) svängde mot och dumpade facklor, varvid roboten missade. Han närmade sig snabbt och tryckte av en R-73, som jag behandlade likadant. När jag såg att roboten skulle missa, svängde jag nos mot nos på honom och sköt en robot, men avståndet var för nära. Därefter började han manövrera för akanskott. Fartunderlägsen som jag var började jag slingra och han gjorde det dumma i att försöka följa med. 3-4 svängväxlingar senare var jag bakom honom och manövrerade för ett robotskott. Han var låg på fart och i princip ett stillasittande mål kl 10 högt och genom att hålla tungan i rätt mun och balansera på gränsen till överalfa fick jag in honom i boresight för en AIM-9, som träffade rätt i motorn (antar att han hade tänt och hög alfa). Han brann som en fackla och sköt ut sig. Det måste han känts jävligt korkat att bli nerskjuten av en A-10 med full last... :D Lång näsa....

Därefter tappade min Cougar programmeringen och medan jag programmerade om den, gick flygplanet in i ett berg eller blev prickat av en fiende. När jag kom tillbaka från foxy var det i alla fall flygfältsvy.

Uppdraget är ett av ED:s medlevererade och skulle vara kul att köra någon kväll. Gärna om någon har en monstermaskin och fast lina, så att man kunde hosta för 10+ spelare och gärna lägga upp servern på hyperlobby så att man får in lite blod utifrån.