News:

No significant change

Main Menu

Lite funderingar...

Started by Clark, December 02, 2003, 17:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Hur funkar era Mavericks?
Jag flög mot ett mål, låste, sköt, sen vände jag 180 grader.
På väg bort råkade jag skjuta en maverick till, och den gjorde genast en skarp 180' sväng o hittade till målet jag hade låst tidigare.
360 graders tvkamera eller GPS tillägg kanske? :)
Alla generaliserar...


TrakDah

#41
Hmmm

Ska genast kollas och rapporteras in Fozz!

/TD

Edit: du hade såklart rätt (tvekade inte om det men måste vara återskapbart) så det är rapporterat. Får se vad de säger då arbetsdan i USA kommit dithän.

Assassin

Okej, nu har jag haft LOMAC i en timme och måste säga att jag är faktiskt imponerad... så här kommer Assassins funderingar eller snarare intryck angående LOMAC:

först hade jag 1-5 fps som väntat... laddade hem low overcast v3 och stängde av sound acceleration i dxconfig. Fick 15-20 fps då i 800x600 på LOW setting. såg inte ett smack i cockpiten så jag drog upp till 1024*768 och nu har jag helt plötsligt runt 30 fps konstant om jag kör det uppdraget som laddas då man trycker på FLY! knappen på t.ex F-15'en. . :) Fullt spelbart. På en 1,8 Ghz AMD med ett GF4 FX5200 128MB kort... det ni..  ;)

Det enda jag faktiskt kan gnälla över är den mediokra manualen och faktum att default keyconfigen är sjuhelvetes konstigt mappad... men är väl en vanesak, eller så får man mappa om allt.. (och ja, jag vet att radarn och missiler buggar, men det är ju redan diskuterat och kommer ju fixas i patchen så..) Så jag gillar den här simmen starkt. Visst, den kommer inte byta ut Falcon 4 precis men den kommer vara trevlig att dogfightas i lite då och då. Så two thumbs up over here! :D Klart värt sina 400:-

sen det där keycardet alla saknar och gnäller över på de flesta forum... verkar ju finnas längst bak i pappers "manualen" på den europeiska releasen, ser likadant ut som den man kan ladda hem från UBI's hemsida iallafall fast utan blå färg. Eller det är inte den de menar?
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

TrakDah

Kul att du (fortfarande) gillar den :)

Stäng ned "water" till lägsta! Ladda hem ny vattentextur så funkar den inställningen riktigt bra!

Jo det är den "key-ref" som avses. Den saknades endast i den 1a batchen i USA.

...och "manualen" e inte en manual värd namnet. Mer en sorglig ursäkt därav!

/TD

Swebeast

QuoteOriginally posted by TrakDah



Stäng ned "water" till lägsta! Ladda hem ny vattentextur så funkar den inställningen riktigt bra!

/TD

Hmm, fler än jag som inte kan packa upp filen, får felmeddelande?

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Fozz

Assassin, testa F15 Scramble eller A10 Oil (nånting) uppdragen.
Jag fick klart OK fps i quickfly uppdragen, men när jag testade dom "riktiga" uppdragen så kröp dom ner till under spelbart. :(

Swebeast, jag får samma fel på zipfilen.
Alla generaliserar...


Assassin

#46
Hm, jag fluktuerar mellan 8-15 fps i F-15 scramble.. verkar vara molnen som drar ner för mig för så fort jag inte ser ett moln så drar det på igen.

Börjar irritera mig på radarn nu dock.. helt svart tills man helt plötsligt automatiskt har låst en Mig ca 7 miles framför en. Men man kan ju ställa in saker där med, har bara inte provat ännu, för upptagen med att flyga runt och känna efter hur de olika planen beter sig.. :D

texturfilen fick jag också felmeddelande på men det är bara att söka efter "replacement water" på simhq forumet så kan man ladda hem den därifrån. Tyckte iof det inte gjorde nån skillnad, men lite snyggare är det allt.

Nu ska man bara vänta på svar från lomac-manual siten om när man kan beställa manualen med kreditkort.. ;)

edit: och bara MÅSTE tillägga vilken kick det är att sitta på startbanan och höra de andra flygplanens motorer varva... och när man sen lyfter så glider wingmannen efter en i så snygg formation så det är äckligt.. ;) Nej, jag gillar verkligen denna simmen. Hatade demot men detta är ju kul. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

TrakDah