News:

No significant change

Main Menu

Lite funderingar...

Started by Clark, December 02, 2003, 17:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#24
QuoteOriginally posted by Assassin
Om man bortser från kampanjgrejer och grafiksaker med mera, är detta en bra sim för oss som älskar dogfights och furballs mer än allt annat? Hur smart är AI'n?

Har inte hunnit utvärdera AI'n speciellt mycket men för mig verkar LOMAC bättre än Falcon 4 när det gäller "close-in" dogfights. Mycket beror på fartkänslan man får och den SA som 3D-cockpitten ger.

Undrar om någon har tips på hur man får en användbar "instant forward" vy? Man kan ju trycka ner "KP0/Ins" men den ger bara en vy rakt fram neråt på instrumenten. Jag skulle vilja ha en "instant forward" vy ut genom HUD'en istället?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

#25
Man kan spara om alla KP0-KP# vyer själv
1. Tryck den KP0+KP# du vill progga om
2. släpp (vyn återgår till det den var)
3. pan/zoom så som du vill ha vyn
4. Tryck Alt+KP0

Då kommer den vyn vara proggad. Förutsätter att du har gjort e liten ändring i view.cfg,

Ändra i:
\LockOn\Config\View\View.cfg

Se till att det står:
DisableSnapViewsSaving = 0;
UseDefaultSnapViews = 0;

Sen finns odokumenterat Ctrl+KP#, prova dessa :)

/TD

Horizon

Är det inte keypad-5 som gäller för att centrera i HUD'en? Fungerar hos mig i alla fall.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Tja

Japp jag skickade in det. Vi får inte alltid återkoppling på allt vi lägger upp, men det läses! Sen var det inte en "bug item"av den typen jag kunde rapportera i buggdatabasen tyvärr. Men ofta kunde man plötsligt se i en versions-fixlista att de fixat sånt som man bara talat om (som det i detta fall) - jag vet dock inte om något gjorts tyvärr. Du får testa och se är jag rädd.

/TD

Okej, tackar!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

#28
QuoteOriginally posted by Clark


           - Avionik, vapenmodellering. F-15C radarn är modellerad ganska exakt, dock så har jag väldiga problem med att få in plan på radarn. En IL-76 som flyger rakt framför en, på 10 miles avstånd, syns inte på radarn alltid. Lite konstigt.


Rätta mig om jag har fel men har inte det något med pulsdoppler att göra? Det går inte att få in ekon om man flyger rätt mot ett mål..så är det i varje fall med vårt eget spaningsflygplan FSR890....har jag för mig :-OO.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

TrakDah

Stämmer. Jag ville inte ta upp det då Clark nämnde det för jag tyckte det räckte med punkter. Men visst, du har helt rätt.

Det finns 2 fall då en puls-doppler inte ser sitt mål:
1. då målet flyger tvärs (90 gdr) din radar, finns i flera simmar, och kallas "dopler notch"
2. då målet och du flyger i samma fart och samma riktning. Vet inte vad detta fenomen kallas, men den första sim jag sett detta simuleras i är LO (jag vet inte om F4 gör det eller ej).

Bägge dessa har bekräftats av våra F15-flygare under beta.

Sen spelar självklart målets storlek och höjd ordentlig roll. Och där är LO radarn behäftad med ett fel som sagt: den överdämpar för låg höjd.

/TD

Clark

Ja, på låg höjd är det stort sett omöjligt att få in något på radarn. Jag visste inte att detta var realistiskt, men tydligen är det så. Dock skall effekten av låg höjd dämpas något enligt Matt. Kolla alla buggfixarna här:

http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=lomac_gd&id=zrnzc

Dessutom har UBI klantat sig i Tyskland och Frankrike:

http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=lomac_gd&id=zrojw

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

yay! den där bugglistan tar bort i princip alla de stora buggarna som finns nu bortsett från missilprestanda i Multiplayer.

Lo-mac ser lovande ut och kommer att vara ett bra komplement till Falcon men Falcon kommer nog leva läänge till på min hårddisk.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst