News:

No significant change

Main Menu

Lite funderingar...

Started by Clark, December 02, 2003, 17:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Clark

Tydligen skall F-15 radarn, och andra radar från samma tid, ha väldig problem att se nånting när marken stör ut. Så när man flyger på låg höjd så gör tydligen markbruset så att du inte kan se ens mål rakt framför dig. Detta är vad Matt har sagt om radarn, men tydligen skall effekten dras ner. Jag tycker också det låter konstigt, markbruset borde inte påverka radarn om inte radarn måste försöka se målet mellan planet och marken. I så fall vore radarstationer som står på marken ganska värdelösa...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Mr Jim

BEQ>Verkar den länken vara något att ha alltså? Du besitter ju kanske lite mer realistiska/legitima åsikter om sådana saker än en lekman som jag själv ;)

Kan ju alltid traska förbi divisionens undsäk nisse och ge lite URL tips, heh.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Beq,

Radarn funkar som den ska, men har blivit för dämpad på låg höjd. Det ska rättas till

I LO kan man inte svimma av G, så visst jag vet vad du menar, men det är ett mindre problem än i F4 som jag upplever det. Jag använder istället svärtan som en "G-meter" :)

Du kan under pågående padlock trycka KP0+KP4 för att se AOAn. När du släpper KP0 återupptas padlocken. Precis som du beskriver det. Se också det jag sa ovan om att använda G-svärta som måttstock. Men visst du har en poäng i det du säger, och tyvärr tappade vi SI vid "annan vy" från föregående Flanker-spel i denna version (låter sig inte göras lika enkelt med amerikans SI, så de tog bort den helt till vår enorma bestörtning. Talas om att få tillbaks den i varje fall för rysska plan framöver)

SI:na är helt autenstiska, förutom att vissa delar förskjutits lite för att få plats på det begränsade utrymmet. Vissa småfel finns men inget som egentligen är avgörande (t ex är pitch-laddern i A10 placerad lite för högt)

Det finns tysk prator med enligt de uppgifter vi fått, men mest gjordes det för att få tyskarna impade :)

/TD

Mr Jim

BEQ>Det skulle vara skoj att i framtiden nån gång försöka fixa ihop nån NoSig gathering, kanske med ett studiebesök på flygvapnet med dig i hälarna. Nåväl, dags för en natts skön sömn, kvinnan min är i Nicaragua i 10 veckor och kollar kemikalier i deras vatten så det finns lite tid för att nörda sig ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Mr Jim och BEQ: tja ni kan räkna med mig på ett sånt besök :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Jupp! Då kommer jag flängades så sant som det är sagt! Btw, nån som tänkte fira flyget 100 år på flygvapenmusem härnäst? Mycket skoj händer då vad det verkar!
snappahead

TrakDah

Jag håller inte med. Jag kan görai princip allt jag företar mig (oftast e det skit bakom spakarna) men visst finns det buggar.

/TD

Assassin

Tja, en annan tänker faktiskt pallra sig ut imorgon och köpa ett ex. av LOMAC... visst, buggar och låga FPS värden, men det kommer säkert att reda ut sig i någorlunda spelbar form inom några månader. Vissa här på forumet har ju fått spelet att fungera så... fast fungerar det inte så läggs det på hyllan tills patchen är ute eller tills man uppgraderat datorn.

Och sen köper jag mest simmen enbart för ETT flygplans skull.. hehe, det tror jag inte många gör. Bryr mig inte ett smack om de ryska, jag vill flyga F-15, och möjligen den tyska mig'en. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)