News:

No significant change

Main Menu

Vad ska man säga?

Started by Phlerp, November 26, 2003, 17:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swede

var lite besviken (eller mycket besviken) på AI'n i andra uppdraget i SU-27 Campanjen.

Efter att ha misslyckats första gången, då jag mötte två F-16, så vart jag nedskjuten.
Andra gången testade jag med att köra runt alla luftvärnspjäser och en bjö runt de anstormande F16 planen, som för övrigt var väldigt långt borta vid detta tillfälle.
Så jag låg där och gasade på vid 50 meters höjd utan radar och ECM.

Då kollade jag på kartan (jo jag fuskade!) då började F-16 planen jaga mig (sätta kurs mot mitt håll). Det var en stor besvikelse att AI'n var typ förprogramerad att gå efter just min flight. Det finns ingen möjlighet att jag skulle ha synts på deras radar, då man låg väldigt lågt och i en bergig terräng, dels var deras avstånd väldigt stort.

:-OO :-/

AndersO

Nån fler än jag som stigit i brant vinkel (60-90 grader) och dragit av motorn helt? Med iaf Su-25:an och A-10:an så ser det ut som planet stannar helt i kanske 10-20 sekunder vid stall (tog iofs inte tid men kändes som det..). Beter sig som en fallskärm då ungefär. Ser festligast ut i flyby vy, hehe.

Jag har en pinsamt slö dator, men jag tror inte de var ett hd lagg iaf :)

Annars verkar de ju rätt ok!

EDIT
Verkar bara beröra A-10an och 25:an, hängde i över en minut en gång. En riktig cobra manöver :)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Assassin

Nej, releasen har man inte missat...

men sitter fortfarande och funderar om det där spelet i huvudtaget ens startar på min dator... räcker en AMD2500+, 512MB RAM och ett GF4 5200FX kort till för att ha NÅGOT visuellt godis på istället för Low på allt?

Kunde knappt spela demot så tvekar fortfarande..
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Horizon

QuoteOriginally posted by Phlerp

Naturligtvis syftade vi på den totala avsaknaden av inlägg om lomac. Själv kan jag bara tolka det som att alla missat releasen :D :D :D

Det kanske är herr Phlerp som missat att forumet legat nere en vecka? Diskussionen om Lock On har varit fullt pågående i vår alternativa e-group. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

2 svar:

AI:t "jagar" gärna, så långt stämmer det. Däremot har AI:t inget "se spelare före annat AI" i sig. Jag misstänker dock att AI:t intuitivt vet vilket flygplan som är "leader" i en flight.
Att det ser det kan bero på att de har AWACS uppe. Det är stört omöjligt att gömma sig för AWACS i Flanker-serien (tyvärr).

FM: LO's FM e skitbra, inom envelopen. Därefter tar skriptning vid. Låt mig klargöra 2 saker: 1. Detta innebär inte att FM är sämre än om man hade "riktig FM" utanför envelopen också, bara att den FM som finns upphör att fungera/räkna då man sticker utanför flygparametrarna. Och 2. En FM med riktiga egenskaper utanför envelopen behöver vare sig bättre eller sämre (=ta mer eller mindre CPU) än den FM LO har, bara att den ska kunna/vilja räkna vidare efter att stuckit sin flygning utanför normala flygparametrar.
Nu till svaret: ja det är orealistiskt, men det jobbas på (har testat FM som är såååå bra att jag dregglar till A10 i LO beta), men vad gjorde du utanför envelopen dårå? Där ska man ju inte vara Och är man väl där spelar väl det ingen egentlig roll vad som händer, mer än att det går fel... ;)

/TD

Jotte

Man ska inte bli nerskjuten av fi heller, men det händer det oxå :p ;)

Phlerp

QuoteOriginally posted by Horizon
Det kanske är herr Phlerp som missat att forumet legat nere en vecka? Diskussionen om Lock On har varit fullt pågående i vår alternativa e-group. ;)

Jag är klart besviken. Uppenbarligen gick inte vår sarkasm fram. Om du kollar när mitt inlägg är gjort så ser du att jag "hängt på låset".

Horizon

Ibland funkar inte sarkasm, det är ett intressant fenomen. Man tycker själv att man är övertydlig, men den stora massan ser ut som ett frågetecken. Mycket skumt.

:)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names