News:

No significant change

Main Menu

Fråga om GeForce 4 och DirectX

Started by SKULLS_Ven, April 05, 2002, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SKULLS_Ven

Hej.
Jag är väldigt mkt på g att köpa nytt kort. Har GF2 MX idag. Tittade på GF4MX men la ner det.
Nu verkar Titium-korten desto intressantare (både 3 och 4).

Men nu är det så att jag har hört rykten om att GF4-korten, eftersom de lanseras så här mellan DX-versionerna, endast drar nytta av DX version 7.x.
Stämmer detta?
Eftersom jag är rudis på tekniken undrar jag om kompabiliteten kommer med drivisarna till korten? D.v.s. om jag köper ett GF4 Ti idag som, enligt rykten, endast utnytjar DX 7.x, kan man med senare uppgradering av drivisarna till kortet få den att lira med DX 9 (när nu den kommer)???

Tacksam för lite hjälp här.
Ven

Mr Jim

Nu är det bra tider för grafikkorts uppgradering. Om du väntar litegranna kommer Geforce 4 ti 4200 snart också. Då kommer antagligen geforce 3 versionerna sänkas ännu mera. Som det är nu är ju geforce 3 ti 200 satm geforce 4 ti 4200 otroligt trevliga i prestanda/budget synpunkt.

Håller du med Slegdehammer old chap?`;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Japp! =)

GeForce 3 Ti 200 kommer nog att vara ett trevligt kap snart. Om man inte känner att man kan lägga ut en peng extra och köpe ett GeForce 4 Ti 4200. Jag kommer sannorlikt att inhandla det senare då jag står fast vid att GF3 var/är ett bra sätt att slösa pengar ;-) Men det börjar ju ändras så smått nu. Jag kommer däremot enbart att uppgradera gfx kortet så priset avgör när jag köper ett 4200 GF4.

Min dator hittas i denna tråden: http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=41

Gammal men helt OK =)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Och angående DX version och GeForce 4... Tja, GeForce 3 supportar ju "bara" DX8.0 till skillnad från Radeon 8500 som supportar DX8.1. Det är nog ingen fara om alla DX9 funktioner inte finns i hårdvaran. Däremot får du vänta ett halvåt till om du vill ha ett upphottat GeForce 4, det är ju det det bör bli om NVidia följer sin rutin. Vad ATI kommer med är jag däremot lite nyfiken på, och när... =)
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

ATI är ju nästan bredvid NVIDIA i ren prestanda..men det är drivrutinerna det fallerar på. Jag är en ATI anhängare eftersom DVD filmer blir otroligt najs med ATI kort även gamla hederliga som Rage 3d pro tex ;)

Ett Geforce 4 ti 4200 kommer nog bli min långsiktiga framtida uppdatering.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

SledgeHammer

Japp, men de skärper sig. Och ska man titta på DVD så finns det inget med bättre bildkvalité än ett Matrox kort. Har ett G-400 som bara är såååå bra.

Jag köper ny burk när processorn med mitt callsign dyker upp =)
(eller när jag får tag i nån billig bättre begagnad del, som det brukar vara...)
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

SledgeHammer> Den processorn lär inte bli dålig. Jag gillar verkligen AMD på det sättet. Otroligt härlig attityd. Lite snack mkt verkstad. Mkt MKT bra verkstad :)

Minns med kärlek min Duron 750 som jag lätt fick till 950. Sen min 1.2 som kom upp i 1.4

Otrolig prestanda i förhållande till pris.

Maverix

Håller med dig Sledgehammer när det gäller DVD kvalite på Matrox, Nvidea kan inte mäta sig på denna front, rena rama skiten faktiskt. Jag talar då om S-video OUT till TV.:-OO

Maverix