Falcon 4.0 + Official 1.08us + SP3 (ev. m. nosig)

Started by griffin, October 27, 2003, 09:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

griffin

Kan nån reda ut begreppen lite? Vad är kompatibelt med vad? Ge mig en roadmap på detta nystan av exes, hexedits och patchar... Jag har mina aningar men om nån faktiskt vet kan ni inte lite snällt förklara för mig och ev. andra som är för lata för att förstå själva? ;)
snappahead

Horizon

Hehe, jag kunde detta innan, men nu har jag också tappat bort mig... :)

Men... F4 + 1.08 + SP3 borde väl fortfarande fungera tycker man.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Japp.. grunden är F4 + 1.08 + SP3(med eller utan NoSig-filter)

Därefter finns lite variationer under utveckling. Sist vi körde online provade vi med BMS_MP3-1 som är endast Multi Player nätverksfix under utveckling.

En annan variant är att köra BMS0.94 exe som ger en hel del ögongodis samt exe fixar.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Jo, de tre första är ju givna.

Men sen kan man antingen välja BMS_MP3 om man vill ha bra nätverkskod ELLER BMS0.94 om man vill ha ögongodis.

Hur kommer den här FF2 eller vad det nu var in? Det är en massa ny content, men när kör man den?
snappahead

weezer

FF2 är en egen install som installeras ovanpå en clean Sp3 install...efter detta moment är det dock inte SP3 lämgre utan FF2. FF2 bjuder på en hel del ögongodis, och coola features...Bla. Gripen och Viggen...hehe. BMS exe filerna produceras åtskillda vad gäller SP3 och FF2, och har var sin installer...

Hoppas detta klarade upp en del i "röran"..

Fridens segel,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

BMS:

www.benchmarksims.com

FF2:

www.freefalcon.com

Om ni inte har testat BMS än, så gör det nu. Det är definitivt värt det, Falcon har aldrig varit så snyggt.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

QuoteOriginally posted by weezer


            FF2 är en egen install som installeras ovanpå en clean Sp3 install...efter detta moment är det dock inte SP3 lämgre utan FF2. FF2 bjuder på en hel del ögongodis, och coola features...Bla. Gripen och Viggen...hehe. BMS exe filerna produceras åtskillda vad gäller SP3 och FF2, och har var sin installer...

Hoppas detta klarade upp en del i "röran"..

Fridens segel,
Weezer

mkay... men vänta nu... BMS finns i två versioner, en för finare graffe, en för bättre MP. Den första av dessa kan man köra tillsammans med FF2 (eller om man hellre vill, FF2+SP3).

För att sammanfatta borde det bli något av följande alternativ?

1. F4.0 + 1.08 + SP3 eller
2. F4.0 + 1.08 + SP3 + FF2 eller
3. F4.0 + 1.08 + SP3 + BMS + FF2 eller
4. F4.0 + 1.08 + SP3 + FMS_MP3 eller

Om detta stämmer, hur motiveras då delningen av BMS och BMS_MP3 och kommer de mergas i framtiden? Och hur kommer SP4 och G2 in i bilden?
snappahead