Falcon 4.0 + Official 1.08us + SP3 (ev. m. nosig)

Started by griffin, October 27, 2003, 09:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Clark

Ok, ska försöka reda ut det hela.

BMS MP och BMS 0.94 är ju båda BETA, alltså så kommer de mergas framöver i den slutliga BMS-versionen. MP släpptes bara för att fler ska kunna testa den. När BMS är färdiga så tar G2 alltihopa och släpper OIR tillsammans med SP4 i ett paket (plus lite annat smått och gott, t.ex. A-10).
Så för oss vanliga finns egentligen bara 2 alternativ:

F4 + SP3 + FF2 + BMS
F4 + SP3 + SP4 + BMS (när nu SP4 släpps, vilket ser ut att hända inom några veckor).

BMS uppgraderar lite allt möjlig, men framförallt grafiken (vilket rekommenderas varmt). SP4 och FF2 lägger framförallt till nya modeller m.m., och tillhandahåller alltså inga exe-modifieringar.
Eftersom BMS fortfarande bara är BETA och nya versioner släpps varje vecka, är det kanske enklast att hoppa över BMS än så länge och hålla sig till F4 + SP3 och möjligen FF2 om så önskas. Och sedan vänta på en slutlig version, om den kommer...

Personligen tycker jag att det är kul att testa alla versionerna av BMS, men jag flyger ju inte F4 online för tillfället så då gör det ju inget.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Ahhh, fuck nu tappade jag tråden igen... :-X

Det slutar nog med att någon får säga till mig exakt vad jag ska installera och sedan flyger jag glatt runt och kollar om det ser fint ut. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

QuoteOriginally posted by Horizon


            Ahhh, fuck nu tappade jag tråden igen... :-X

Det slutar nog med att någon får säga till mig exakt vad jag ska installera och sedan flyger jag glatt runt och kollar om det ser fint ut. :D

AMEN!

Vilket tydligt visar på min största kritik mot hela F4-projektröran.

/TD

KeyCat

QuoteOriginally posted by TrakDah
Vilket tydligt visar på min största kritik mot hela F4-projektröran.

Själv föredrar jag ett aktivt community med den "röra" det eventuellt innebär än alternativet - inga fixar/förbättringar alls... Visst kan det vara rörigt emellanåt men ingen tvingar någon på de förbättringar som släpps utan man kan köra F4 + 1.08us om man nu känner för det.

Har på grund av olika anledningar inte hunnit testa någon av de nyare EXE-filerna från BMS och avvaktar tills det stabiliserats lite och man vet vilken/vilka kombinationer som fungerar bäst för multiplayer :p

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Horizon, gör följande:

1. Installera NOSIGSP3 (Hur man gör det behöver du nog inte några instruktioner till)
2. Kör BMS Setup program http://benchmarksims.com/benchmarksims/downloads/F4-BMS094_SP3-Setup.exe
3. Markera allt utom z-buffering i UIÃ,´n under grafik "Advanced".

OBS kör INTE FalconSP.EXE Ã,´n utan du har fått en ny exe inlagd av setupen som heter F4-BMS.exe

FLYG

När det gäller MP så bry dig inte om det, förrän du bestämmer dig för att flyga online igen.

Maverix



:p

zebra

QuoteOriginally posted by Horizon


            Ahhh, fuck nu tappade jag tråden igen... :-X

Det slutar nog med att någon får säga till mig exakt vad jag ska installera och sedan flyger jag glatt runt och kollar om det ser fint ut. :D


Så sant som det är sagt....:-/

Horizon

QuoteOriginally posted by Maverix


            Horizon, gör följande:

1. Installera NOSIGSP3 (Hur man gör det behöver du nog inte några instruktioner till)
2. Kör BMS Setup program http://benchmarksims.com/benchmarksims/downloads/F4-BMS094_SP3-Setup.exe
3. Markera allt utom z-buffering i UIÃ,´n under grafik "Advanced".

OBS kör INTE FalconSP.EXE Ã,´n utan du har fått en ny exe inlagd av setupen som heter F4-BMS.exe

FLYG

När det gäller MP så bry dig inte om det, förrän du bestämmer dig för att flyga online igen.

Maverix



:p


Tack Boban, dig kan man lita på. Ska testa och ge ett kort utlåtande. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Jag tror jag vet vad du menar ctrl:p  87Ã,´e

Maverix