News:

No significant change

Main Menu

Behöver hjälp med Gripen!

Started by weezer, October 22, 2003, 17:29:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

QuoteOriginally posted by BEQ
*För övrigt lärde jag mig en hel del nytt om 39-systemet när jag gick in på forumet Aviation på LOMAC:s hemsida där man bl a diskuterade vilken som skulle vinna av en 39C och en F-16. 39A mot F-16C och F-16A är utprovat i alla fall.*

Här finns lite mer med F-16 vs flygplan 39:

http://www.shellkonto.nu/bluenine/soldf/index.php?showtopic=1073
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Assassin

Nej men titta... fler SoldF'are... :D

ah,hursomhelst, hur snygg cockpit som helst ju. Snyggare än Aeyes IMHO.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

weezer

Får tacka så mycket för de snälla utlåtandena...Beq - Jag har tyvärr ingen Svensk G-dräkt att fota..funderar på att häsa på på F-21 och höra om det inte går ordna nåt där..
Om jag fixade et par bilder med panelerna numrerade..tror du du skulle kunna hjälpa mig fiffla reda på vad alla paneler / switchar och sådant är??

Fridens Granater
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Bax

Weezer: hade själv äran att pilla på en 39C i lördags. Din cockpit är mycket bra, Teknikern som hjälpte mig slog endast på batteri så den mesta elektroniken var avstängd förutom backup radio tuning. La dock märke till följande, 39Ã,´ans data entry panel typ "ICP" hade ett tonat fönster precis till höger om den numeriska keypaden, alltså såg ut som nån typ av presentation typ F16Ã,´s DED. Dessutom hade "ICP" svarta tangenter med vit text. På sidorna om "ICP" fanns svarta pottar typ F16Ã,´s HUD inställningar.
Stickan kändes som en miniatyr cougar.
Kärran hade max 100 timmar och luktade som en ny Merca i bilhallen !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

ft

weezer,
kolla din PM. Jag jobbar som du kanske vet med kärran (inklusive Caesar)... det som inte är hemligt kan jag hjälpa med.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

weezer

"Det var ta mig faan det finaste jag hört se'n jag konfirmerades..."

Fridens Kanoner
Weezer:)

weezer

Skall väl försöka se om jag kan fixa ihop ett funderingspaket till ft, och se vad det kan resultera i...

Fridens Paneler,
Weezer

F16_Filur

BEQ, skulle du kunna länka till den tråden eller nämna titeln? Inser jag är lite sent ute, men Obizz länkade hit från Frugals nu precis. Det dumma är ju att man kan inte söka i ubi forumets underavdelningar, bara i hela forumet, så allt som skrivits om Gripen i IL2/FB, samtliga Lockon och Chessmaster kommer ju upp;).

edit: där e förstås den här: http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=94610606&m=17110108 titeln passar men är lite tunn vad gäller info. Tvivlar på att den skulle tillföra dig nåt nytt om 39-systemet.

Kanske är denna: http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?q=Y&a=tpc&s=400102&f=94610606&m=49710108&p=5 ?

QuoteOriginally posted by BEQ
*För övrigt lärde jag mig en hel del nytt om 39-systemet när jag gick in på forumet Aviation på LOMAC:s hemsida där man bl a diskuterade vilken som skulle vinna av en 39C och en F-16. 39A mot F-16C och F-16A är utprovat i alla fall.*