News:

No significant change

Main Menu

Behöver hjälp med Gripen!

Started by weezer, October 22, 2003, 17:29:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

weezer>Hur går det? Säg till om du behöver hjälp med något, skulle gärna hjälpa till, visst är det så att 39:an i F4 är A-versionen? Vore ju skoj med en C-version med lufttankning etc :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr_Pyro

Har du testat det nya programmet/verktyget för att bygga cockpits?
Verkar kunna minska arbetsmängden rätt rejält.
Info om Seifers Cockpit Prog
Laddas ner här

/Mr_Pyro

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

snyggt, jag är fortfarande lite tveksam till att flyga en viggen med F-16 avionik bara :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Snyggt. Fungerar mätarna också? Då kanske vi kan få till ett Östersjöscenario? Blir sugen på att prova faktiskt.

Tillåt mig dock :-OO :D :) :-OO åt att Viggen skulle fixa 12 G i den länkade tråden. JA hade tillåtet max belastning på 7 G och ingen MLL. Dock fixar väl flygplanet något G till innan det blir plastisk deformation.

För övrigt är hela JA-familjen nerlagd nu och SK 37E försvinner till sommaren om jag minns rätt och AJSF håller ut ytterligare ett tag. Magnus har nog exaktare info på det.

Mr_Pyro

#29
12G... mja så som Viggen är simulerad i dagens FF, så åker det på ganska mycket stryk om man tar upp det kraftigt ur en dykning i hög hastighet.. Är någe strul med Cat I, Cat III...

/Mr_Pyro

Magnus

Det troliga är att SK37E säger adjö runt v.38.

12G, varför inte men jag skulle inte vilja sitta i och prova.


Swede

QuoteOriginally posted by Magnus


            Det troliga är att SK37E säger adjö runt v.38.

Magnus, Får ni de nya grejerna då? (Jasen)

Övrigt, Viggen har ju ingen CAT I, CAT III såsom F-16 det är inbyggt i själva systemet.
Där gränsen för vad man kan ta ut beror på bränslemängd, vapen last, den läser nog av data från luftdataenheten också, då det är mer dynamiskt dvs care-free än vad F-16 är.

Som jag förstår det är Viggen inställt på en G belastning runt 7G, men denna inställning kan man ändra på men några prcent.