News:

No significant change

Main Menu

Paintball!

Started by Fozz, August 08, 2003, 17:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fozz

OK, en liten tråd för de som är intresserade av Paintball!
Jag själv, samt ett litet gäng jobbkompisar (vi är 3st än sålänge, 3 till möjliga) är förbannat sugna på att börja kriga/spela/leka paintball.
Vår förhoppning är att få ihop 8-16 pers för att kunna leka på någorlunda allvar med minst 2 lag, och sen införskaffa egen utrustning och smyga ut i någon tät skog dit inga turister hittar.

Vi har kontakter med en leverantör, samt har talat med folk som kan sina saker (Ägarna till Paintball banan i Saxtorp) och fått ett bra pris på en Tippmann 98 Custom markör, lufttank, magasin och en riktigt bra skyddsmask.
Masken kostar i vanliga fall närmare 1000kr, markören 1900, och lufttanken går på 2800. Vi får allt för 3500.
Lufttank är tydligen dyrare än kolsyra, men luft har i princip bara fördelar vad jag hört, bla jämnare tryck så bollarna går bättre, inte känslig för värmeskillnad osv.

Har man utrustning själv, så kostar det 80kr att hyra banan i Saxtorp (20min söder om Helsingborg). Men vi hoppas kunna få tag på nån trevlig skog där man kan ha lite allvarligare, längre spel och hitta på roliga "uppdrag".
Någon övergiven fabrik eller liknande lämplig för CQB skulle inte varit fel heller. :)

Anyway, någon ifrån trakten kring Helsingborg som är sugen på detta? Ju fler ju roligare!

Alla generaliserar...

Assassin

Nej, men hade du sagt Airsoft så hade man varit med. Är INTE kul att tvätta fältuniform 90 efter en paintball dag. :-(

plus att det är billigare och gör mindre ont.
Vill någon lira Airsoft? Brigaden rekryterar... ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Fozz

Plastkulor och "Mindre ont"...Nej tack. Det SKA göra ont, man ska verkligen inte vilja bli träffad. Som på "riktigt".
War is hell!
Alla generaliserar...

BEQ

Spelade aktivt till för 8 år sedan. Det var kul så inåt helvete, men det var för dyrt och tog för mycket tid. Paintball är verkligen en materialsport om man vill ta sig någon vart. Nu har jag inte tid längre. Vi var ute med jobbet förra sommaren och spelade en vända. Det väckte en del gamla minnen till liv. Jag gillar verkligen adrenalinet i det hela. Ha så kul!

/BEQ

Obizzz

har en polare som höll på rätt mycket ett tag men som BEQ säger så är det svindyrt och ska man tävla aktivt måste man ha de rätta grejerna vilket är dyrt sen går det ju åt en massa boll särskilt i riktiga tävlingar.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Därför ska vi inte spela tävlingar.
Stå o mata hundratals bollar över fältet på måfå är mesigt.
Vi skulle gärna vilja ha nåt minimag, som rymmer runt 20-30 bollar så man verkligen måste spara skott och tänka på omladdning vid rätt tillfälle.

Vi snackar Flashpoint här, fast med bättre känsla och grym AI. :)
Alla generaliserar...

Dubble0zero

ok, jag måste hålla med Assassin här... airsoft är mycket roligare...
Mer kännsla med vapen som ser verkliga ut...
Då kan vi snacka Flashpoint på riktigt... ;)

Ursäkta om jag kapar tråden lite grand (ska snart lämmna tillbaka den), men är det nån här som spelar AS inte allt för långt ifrån Eskilstuna...

För övrigt så kan ett AS gevär gå ganska hårt om man trimmar lite, så man kan få ont om man nu vill ha det... ;)
...000... =)

ft

Airsoft, det är som paintball men med soft air guns? Eller är jag helt ute och cyklar? Kunde vara kul... strax över två timmar från E-tuna själv.

Några länkar att rekommendera? Utrustning, hur det brukar köras och så vidare?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus