News:

No significant change

Main Menu

Paintball!

Started by Fozz, August 08, 2003, 17:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Om det är ont man vill ha så är det ju bara att vända "kanonen" mot sig själv och fyra av i plytet eller så... då gör t.o.m. pistoleros från lokala leksakshandeln ont... :D

Skulle vara kul att testa paintball med sånna vapen israeliska armen använder för träning. De har klonvarianter av bla Car-15/M-4:or , LÄNK .  :)

Fozz

Okay. Trodde inte NOSIG'are var sådana som blev rädda för att få lite blåmärken som straff för ett misstag i stridens hetta.
Jag får väl rekrytera bland flickscouterna istället, dom vågar iaf gå ut i farliga skogen.

Game over - You are dead. Play again? Y/N
Alla generaliserar...

Dubble0zero

ojsan, var borta några dagar...

Airsoft är ungefär som paintball, det är bara det att i paintball så spelar man för att vinna, i airsoft så spelar man för att spela...

De flesta som spelar bryr sig inte om så jätte mycket om de blir utskjutna, bara det har gått till på ett bra sätt med mycket inlevelse... Man kan säga att det mer är en form av lek, det går helt enkelt ut på att man ska ha kul i skogen...
Ett av skälen till att det är så är ju för att man inte har nåt som indikerar på att man är träffad, man får helt enkelt vara ärlig, och ta sina träffar...

Så är det i sverige i alla fall, men i t.ex. danmark så spelar de mycket för att vinna, och man kan jämföra det med hur vi spelar paintball...
Problemet här är ju som sagt att alla inte är ärliga...

Men kort och gott så kan man spela airsoft lite hur man vill, bara alla är med på det och är ärliga...

En annan anledning till att spela det i stället för paintball är priset, i längden blir det mycket billigare med airsoft, för att ammunitionen är så billig, och att de drivs på el, så man behöver inte köpa ny gas hela tiden (om man inte har gas pistol förståss:-OO)...

Här är lite länkar...

En av de bästa svenska återförsäljarna roligt.nu

En av de bästa återförsäljarna från Hong kong länk
De grejjor som finns i det sortimentet är i princip det som finns förutom custom byggen...

Och så kan i princip alla återförsäljare ta hem alla saker...

En av de trevligare sidorna, de har även ett bra forum  airsoft.se

Ett annat forum Svenska airsoft förbundet

...000... =)

Assassin

Och glöm inte nämna att med Airsoft så slipper man som tidigare sagt tvätta sin 90 uniform. :D

Smärta kan man ju ta, men tvätta.. neeh.. inte kul.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

ft

Fan vad dyra de var... 4000 spänn! Och lika mycket till för att peta upp utgångshastigheten några snäpp? Vilket jag känner är viktigt - prickskytten i mig tycker 180 m/s låter fasen så mycket mer lagom än 85. Kan man se kulan fara iväg i en parabel blir precisionen lite si och så. :)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

ft, det där med parabel är inget stort problem, alla någorlunda bra airsoft vapen har "hop up", det är ett system som gör att kulan får backspinn, och då flyger den rakare en längre sträcka...

Sen är det bara en fråga om hur väl man ställer in den... ;)
...000... =)

ft

Kan man justera hop-upen? Lillbrorsan har en fulvariant av fjäderdriven Hobbex-pistol och den är svår att sikta med eftersom hopupen gör att kulan i början av banan går uppåt innan den faller. Ser lite intressant ut! Om man kunde få den att gå någorlunda rakt en stund istället vore mycket vunnet.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

När jag skrev "någorlunda bra" så menade jag inte hobbex köpta saker... och inte vanliga springers...
jag menade de lite dyrare grejjorna...

Men du kan ju försöka använda lite tyngre kulor till den där hobbex pickan, det borde lösa problemet, fast den kan gå kortare då...
(så är det med min som är köpt på Teknik magasinet)

*Edit*
Det har varit en stor mässa i tokyo och bara för att göra lite reklam för airsoft så kan jag ju visa lite bilder...
Sådana här grejjor finns inte till paintball... ;)
http://airsoftshop.polyactive.net/blackhole/page_01.htm%20

Ok, den lägger till nåt efter adressen, så ni får ta bort det som är efter .htm för att få det att funka...
*/edit*
...000... =)