News:

No significant change

Main Menu

Skärmfunderingar?

Started by harry_swe, July 29, 2003, 16:48:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

harry_swe

Har ngn ett bra förslag på en bra monitor?

Hade tänkt mig en CRT 19"-21", pris <5000kr, ska klara minst 1600x1200 (80Hz).

Förslag?

Spasiba!

Obizzz

tyvärr har jag dåligt med förslag men det är en god idé! Falcon i 1600x1200 är underbart :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Assassin

Inga förslag här heller,men när du väl hittar en så säg till. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

harry_swe

:) Ok.....

Har funderingar på Samsung Syncmaster 959NF eller LG F900P: http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/90081/details
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/137253/details

Fasen vad det här är svårt. Vill verkligen spela F4 i 16x12.

griffin

Jag har en Dell skärm på 21" som är väldigt trevlig. Kör 1600x1200 i 85 Hz. Samsung har jag också bara hört gott om, de är prisvärda och bra.

Hur som helst så finns egentligen bara en regel för att bli nöjd med en skärm - gå in i butik och testa den skärm du vill ha.

Om du kör CRT, tänk också på vilken bildrörstyp du kan tänka dig... Jag har inte tid men kan kolla ut ett par alternativ som jag *tror* är bra.
snappahead

harry_swe

Tack Griffin

Det där med "gå in i butik och testa den skärm du vill ha":  Man är begränsad när man inte bor i en större stad... Luleå har inte så väldigt många vettiga datoraffärer...

Såg precis att det fanns en grafikkort/skärm "avdelning" ska skärpa mig till nästa gång och posta i rätt forum... Lovar!

harry_swe

Tack ctrl. Jag har inte direkt funderat på en tft. Skulle jag köpa en sådan som klarar 16x12 så snackar vi många många pesetas.

Håller med dig ang vikten av en bra skärm. Impulsköpte min nuvarande 19" från Elgiganten (skratta inte, tack) och det ångrar jag bittert idag (det kommer blod från ögonen efter några timmars flygande).

Man har ju liksom kvar skärmen under så pass lång tid så vill ju gärna bli nöjd med sitt köp....

Assassin

*ska nog ha TFT nästa gång* Till och med 15" hade räckt för mig.. har det på min laptop och den håller bättre vildkvalitet än min polares 19" skärm...
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)