News:

No significant change

Main Menu

Skärmfunderingar?

Started by harry_swe, July 29, 2003, 16:48:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry_swe

Men är det inte trevligt att spela i högre upplösning? 15" tft räcker ju inte långt i det fallet...

Assassin

Hm, det iof.. jaja, får väl spara LÅÅÅÅNG tid då.. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

harry_swe

Obizzz

jag kör på en 19" dell förresten kör 1600x1200 i 85hz i Falcon funkar bra för mig P992 tror jag modellen heter om den finns kvar (köpt i våras nån gång)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

harry_swe

Bax

Satt i samma sits för ett halvår sen. Kollade alla tester och sånt och kom fram till en 19" Iiyama HM903DT (Diamondtron) strax över 4000 spänn.

Köpte över nätet och kunde alltså inte testa skärmen, pga detta så valde jag Iiyama eftersom dom har en flerårig påplatsen garanti.
Jag var inte nöjd med exet jag fick, suddig längs vänstra hörnet, ringde upp servicen och fick en ny skärm. så enkelt var det :D  inget strul eller gnäll.
Inom två veckor får man helt ny skärm därefter kommer dom och hämtar din skärm och man får välja om man vill få en annan servad skärm med en gång eller vänta 5 dagar och få tillbaks den ursprungliga skärmen nyservad Obs att Iiyama står för transporterna !
Dessutom har IiyamaÃ,´n större bandbredd vilket grundar för bra kvalité vid höga upplösningar med hög svepfrekvens.

Har oxå lånat en DELL 19" TFT 1900FP och jag har båda kopplat till grafikkortet. Efter att ha kört några dagar på TFT så är det väldigt svårt att gå tillbaks till Iiyama skärmen men nödvändigt för 1600X1200 upplösning(Falcon och FB) eftersom TFTÃ,´n har 1280X1024 punkter.
Jag har provat IL2 FB på TFT och märker ingen eftersläpning eller andra problem som TFT har varit känt för. Den har mycket större bildyta och är ljusstarkare än CRTÃ,´n - ja, allt är bättre utom priset.

Hoppas du får lite idéer av det här!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

harry_swe

Tack Bax. Har faktiskt haft ögonen på Iiyama. Nämligen denna http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?cPath=22_49_61&products_id=577

(den finns tom på orten) Den heter HM903DTA VM Pro454. Är det samma som du har?

Visst vore det stiligt att ha en TFT på skrivbordet(tycker tanten också)... Men jag(och mitt Radeon) vill ha 1600x1200.

Svårt det här

griffin

Verkar bra!

Alltså, jag är ganska säker på att TFT är vida överlägset, om inte annat för att det är mer vilsamt för ögonen och att stirra på en CRT dagarna i ända är dåligt. Men men, det är fortfarande dyrt.

Jag gjorde lite efterforskningar när jag köpte dator häromsistens och kom fram till att det i alla fall för mig var läge att vänta med TFT köp. Det kommer hända mycket på den fronten i höst har jag fått för mig. Lägre responstider mm, vilket om inte annat borgar för bättre priser på sånt som inte är "cutting edge" men ändå helt ok.

Jag fick chansen till en mycket prisvärd 21"(hehe... gratis) med platt trinitron rör och att köra 1600x1200 på den i 85 Hz (nån lägre frekvens än så tycker jag är jobbigt att se på) och jag måste säga att det är helt underbart.

Så skall du ha skärm nu är det helt klart bättre att satsa på en bra CRT.
snappahead